دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی
دانشگاه تبریز
نوعسراسری (دولتی)
بنیانگذاری شده۱۳۸۹ خورشیدی
رئیسناصر فکوهی[۱]
اعضای هیئت علمی۱۲ نفر[۲]
کارمندان مدیریتی۶ نفر[۳]
  • محمدرضا مهدوی[۴](معاون آموزشی)
موقعیت ایران، تبریز
وبگاه

دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۸۹ خورشیدی با ایجاد گروه‌های «فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه و کلام اسلامی» و «معارف اسلامی» تأسیس شده‌است.[۵] شمار کارمندان این دانشکده ۶ نفر و شمار اعضای هیئت علمی آن نیز ۱۲ نفر است.[۳][۲] ریاست دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی برعهدهٔ «ناصر فکوهی» بوده و «محمدرضا مهدوی» معاون آموزشی این دانشکده‌است.[۱][۴]

پیشینه[ویرایش]

دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی در سال ۱۳۸۸ خورشیدی و با همکاری دانشکده‌های ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت‌های اولیهٔ خود را آغاز کرده و برای جذب اعضای هیئت علمی اقدام نمود. این دانشکده در ابتدا تعداد ۳۰ نفر دانشجو را در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش کرد.[۶] نخستین فارغ‌التحصیل این دانشکده در سال ۱۳۹۰ خورشیدی و در گروه فلسفه و کلام اسلامی بوده‌است.[۷]

گروه‌های آموزشی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «رئیس دانشکده». وب‌گاه دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی (دانشگاه تبریز). بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ «اسامی اعضای هیئت علمی». وب‌گاه دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی (دانشگاه تبریز). بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ «اسامی کارکنان دانشکده». وب‌گاه دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی (دانشگاه تبریز). بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ «معاون دانشکده». وب‌گاه دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی (دانشگاه تبریز). بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲.
  5. «معرفی دانشکده». وب‌گاه دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی (دانشگاه تبریز). بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲.
  6. «تأسیس دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی در تبریز». روزنامهٔ کیهان. دریافت‌شده در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲.
  7. «اولین دانشجوی دانشکدهٔ الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد». وب‌گاه دانشگاه تبریز. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ اوت ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲.