پرش به محتوا

خیابان فرانت (فیلادلفیا)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

خیابان فرانت در فیلادلفیا، پنسیلوانیا یک خیابان شمالی-جنوبی است که به موازات رود دلاور و نزدیک آن قرار دارد. در سال ۱۶۸۲، زمانیکه شهر توسط ویلیام پن ساخته شد، اولین خیابانی بود که در مستعمره جدید پنسیلوانیا بررسی و ساخته شد. به عنوان بخشی از بزرگراه پادشاه، که از بوستون تا چارلستون، کارولینای جنوبی ،به عنوان اسکله بندر فیلادلفیا امتداد داشت، مهم‌ترین خیابان شهر از زمان تأسیس تا قرن نوزدهم بود.

خیابان فرانت از خیابان‌های مبدأ شماره‌گذاری شده فیلادلفیا است. خیابان اول وجود ندارد، به جای آن خیابان فرانت وجود دارد و خیابان‌های شماره‌گذاری شده از بلوک بعدی بزرگ با خیابان دوم، حدود یک دهم مایل به غرب، آغاز می‌شوند.

حداقل سه ایستگاه از خط بازار-فرانکفورد متعلق به سپتا در بالای خیابان فرانت ساخته شده است. آنها عبارتند از ایستگاه جیرارد ، [۱] برکس ، [۲] و یورک دافین . سازمان ترابری جنوب شرقی پنسیلوانیا آدرس ایستگاه باغ اسپرینگ را نیز به‌عنوان خیابان فرانت می‌دهد که عابران پیاده از طریق آن به آن دسترسی دارند، اما سکوی آن در وسط بین ایالتی ۹۵ بر فراز خیابان اسپرینگ گاردن، درست در غرب خیابان فرانت قرار دارد.

مکان‌های تاریخی[ویرایش]

منطقه تاریخی خیابان جبهه جنوبی ، که شامل اعداد ۷۰۰-۷۱۲ در ضلع غربی جبهه جنوبی است، یک منطقه تاریخی است که در فهرست ملی اماکن تاریخی ثبت شده است. این منطقه شامل سه ساختمان است که به طور جداگانه فهرست شده اند، میخانه بیوه مالوبی (۷۰۰)، کاپیتان. خانه توماس مور (۷۰۲) و خانه ایرلندی ناتانیل. [۳][۴][۵]

چهار سایت فهرست شده که در ثبت ملی به خیابان جبهه شمالی همسایه هستند: کوچه الفرث ، کویکر سیتی دای ورکز ، و دو مدرسه، مدرسه توماس کی. فینلتتر و دبیرستان اولنی .

منابع[ویرایش]

  1. "world.nycsubway.org/ Photos 1-38 of 38". nycsubway.org. Retrieved 30 May 2015.
  2. "world.nycsubway.org/ Photos 1-29 of 29". nycsubway.org. Retrieved 30 May 2015.
  3. "National Historic Landmarks & National Register of Historic Places in Pennsylvania". CRGIS: Cultural Resources Geographic Information System. Archived from the original (Searchable database) on 2005-09-14. Retrieved 2015-05-30.
  4. ""National Historic Landmarks & National Register of Historic Places in Pennsylvania"". CRGIS: Cultural Resources Geographic Information System. Archived from the original (Searchable database) on 2005-09-14. Retrieved 2015-05-30.
  5. ""National Historic Landmarks & National Register of Historic Places in Pennsylvania"". CRGIS: Cultural Resources Geographic Information System. Archived from the original (Searchable database) on 2005-09-14. Retrieved 2015-05-30.