خانه جاده (فیلم ۲۰۲۴)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خانه جاده
پوستر رهایی
کارگردانداگ لیمان
تهیه‌کنندهجوئل سیلور
فیلمنامه‌نویس
  • آنتونی باگاروزی
  • چارلز موندری
داستان
  • آنتونی باگاروزی
  • چارلز موندری
  • دیوید لی هنری
بر پایه
خانه جاده
اثر
  • دیوید لی هنری
بازیگران
موسیقیکریستف بک
فیلم‌بردارهنری براهام
تدوین‌گردکتر کروتوز
شرکت
تولید
  • تصاویر مترو-گلدوین-مایر
  • عکس های نقره ای
توزیع‌کنندهاستودیو ام جی ام آمازون
تاریخ‌های انتشار
  • ۸ مارس ۲۰۲۴ (۲۰۲۴-03-۰۸) (SXSW)
  • ۲۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۰۲۴-03-۲۱) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۲۱ دقیقه[۱]
کشورایالات‌متحده
زبانانگلیس
هزینهٔ فیلم۸۵ میلیون دلار

خانه جاده (به انگلیسی: Road House) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۲۴ به کارگردانی داگ لیمان، نویسندگی آنتونی باگاروزی و چاک موندری و تهیه‌کنندگی جوئل سیلور است. این نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام محصول ۱۹۸۹ است و جیک جیلنهال، دانیلا ملچیور، کانر مک گرگور (در فیلم بلند او) بازی می‌کند.

«خانه جاده » در ۸ مارس ۲۰۲۴ در شب افتتاحیه جشنواره جنوب توسط جنوب غربی به نمایش درآمد و توسط استودیو ام جی ام آمازون از طریق پرایم ویدیو در ۲۱ مارس ۲۰۲۴ منتشر شد نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد.

طرح[ویرایش]

الوود دالتون، مبارز سابقه قهرمانی نهایی فایتینگ و میان وزنه با کلاهبرداری از مبارزان در مدار زیرزمینی امرار معاش می کند. فرانکی، صاحب یک جاده سرکش در جامعه فلوریدا کیز گلس کی به او نزدیک می شود، که به او شغلی به عنوان سردرگیر پیشنهاد می دهد. دالتون که در ابتدا مردد بود، پس از جلوگیری از اقدام به خودکشی با قطار باری که ماشین او را نابود کرد، این پیشنهاد را قبول می کند. او با اتوبوسی به محل اقامت فرانکی که به سادگی خانه جاده نامیده می شود، می رود و با چارلی، نوجوانی که با پدرش، استفان، کتابفروشی دارد، دوست می شود.

در خانه جاده، دالتون با یک باند موتورسیکلت که برای رئیس جنایتکار محلی، بن برانت کار می‌کنند، دفع می‌کند و شخصاً اراذل و اوباش مجروح را به بیمارستان می‌برد و در آنجا با الی، پزشکی که به جراحاتش رسیدگی می‌کند، ملاقات می‌کند. دالتون با ماندن در قایق خانه‌ای که فرانکی از آن استفاده نمی‌کند، به مربی‌های دیگر جست‌وجوگران کمک می‌کند و در بین مردم محلی محبوب می‌شود. دالتون پس از سوء قصد به جانش توسط رهبر باند، او را در قایق خانه اش در کمین می یابد. او دل را به دریا می اندازد اما نمی تواند او را از کشته شدن و خوردن یک تمساح نجات دهد.

ناکس، یک مجری روان پریش، توسط پدر زندانی برانت مأمور می شود تا دالتون را شکار کند. پس از قرار غیرمنتظره ای با الی، دالتون با اسلحه با کلانتر مواجه می شود که به او می گوید شهر را ترک کند. با این حال، الی، که معلوم شد دختر کلانتر است، مداخله می کند. او توضیح می دهد که پدرش با برانت که امپراتوری مواد مخدر پدر ثروتمندش را به ارث برده است، همبازی است. برانت در خانه جاده با دالتون ملاقات می‌کند و درباره گذشته‌اش به او طعنه می‌زند: در یک مبارزه قهرمانی UFC با یکی از دوستانش، دالتون با عصبانیت غلبه کرد و حریف خود را در رینگ کشت.ناکس با مردان برانت وارد می‌شود و یک دعوای تمام عیار در بار آغاز می‌شود که باعث می‌شود دالتون به شدت مورد ضرب و شتم قرار بگیرد.

فرانکی اعتراف می کند که برانت برای ساختن یک اقامتگاه گران قیمت ملک خریداری کرده است، اما او تنها پناهنده است. دالتون تصمیم می‌گیرد شهر را ترک کند، اما متوجه می‌شود که چارلی و استفن پس از آتش زدن کتابفروشی توسط افراد برانت در بیمارستان هستند. دالتون خشمگین یکی از اراذل و اوباش مسئول را می کشد و معاون کلانتری را دستگیر می کند که پول نقد غیرقانونی برانت را تحویل می دهد، معاون را برای قتل متهم می کند و پول را می گیرد. کلانتر به زودی به دالتون اطلاع می دهد که برانت الی را ربوده است و او را با پول عوض می کند.

دالتون با دزدیدن یک قایق موتوری مملو از بمب برای رسیدن به کاتماران قایق بادبانی برانت، او را با کلانتر پیدا می‌کند، که به او می‌گوید ربودن دروغ بوده است تا دالتون را به داخل کشتی بکشاند. با این حال، برانت فاش می‌کند که الی را گروگان گرفته است. وقتی ناکس در قایقش نزدیک می‌شود، عصبانیت‌ها شعله‌ور می‌شوند، اما دالتون قایق موتوری را منفجر می‌کند و الی را زیر عرشه می‌بیند و سعی می‌کند پنجره‌ای را بشکند. برانت در حال فرار از قایق در حال غرق شدن، الی را در حالی که دالتون فرماندهی قایق ناکس را بر عهده دارد، بازپس می گیرد. با رسیدن برانت، دالتون و الی با پرتاب برانت بر فراز «خانه جاده» از آن جا پریدند.

ناکس در حال بالا رفتن از یک گذرگاه، یک خودروی پیکاپ را می‌برد و با جاده‌هاوس تصادف می‌کند که منجر به یک مشت وحشیانه با دالتون می‌شود. وقتی برانت به او دستور می دهد دالتون را بکشد، ناکس به جای آن گردن برانت را می زند. او آماده می شود تا دالتون را با یک تکه چوب تمام کند، اما دالتون دست بالا را به دست می آورد و مکرراً ناکس را با چاقو به تسلیم می اندازد و او را به مرگ رها می کند. کلانتر از راه می رسد و موافقت می کند که دالتون را پنهان کند. در حالی که فرانکی و استفن شروع به بازسازی می کنند، چارلی با دالتون خداحافظی می کند و او منتظر اتوبوس خود در خارج از شهر است. استفن متوجه می‌شود که دالتون صندوق پول نقد را در حین دور شدن اتوبوس برایشان گذاشته است. ناکس در صحنه‌ای که در اواسط فیلم پخش می‌شود، جان سالم به در می‌برد و به کارکنان بیمارستان حمله می‌کند و با لباسش ترک می‌کند.

بازیگران[ویرایش]

موسیقی[ویرایش]

فولکر برتلمن قرار بود موسیقی فیلم را بسازد،[۲] اما در ژانویه در سال ۲۰۲۴ اعلام شد که او پروژه را ترک کرده و کریستف بک جایگزین او شده است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. "Road House (15)". BBFC. March 14, 2024. Retrieved March 15, 2024.
  2. score-doug-limans-road-house-reboot/ "Volker Bertelmann's Score 'Road Houses Doug Liman's Reboot". Film Music Reporter. 5 ژوئن 2023. Retrieved 6 June 2023. {{cite web}}: Check |url= value (help)
  3. "کریستف بک گلزنی در فیلم "Road House" داگ لیمان '". Film Music Reporter. 25 ژانویه 2024.

پیوند به بیرون[ویرایش]

کافه بین‌راهی (فیلم ۲۰۲۴)