پرش به محتوا

حزب کنگره مردمی (سودان)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حزب کنگره مردمی (سودان)
رهبرحسن الترابی
بنیان‌گذاری۱۹۹۹ (۱۹۹۹)
انشعاب ازحزب کنگره ملی
ستادخارطوم، سودان
مرام سیاسیسنی اسلام‌گرایی
طیف سیاسیمیانه‌گرایی به راست میانه
مجلس ملی سودان
۴ از ۳۵۴
شورای ایالت سودان
۰ از ۵۰
وبگاه

حزب کنگره مردمی (عربی: حزب المؤتمر الشعبي) سودان توسط حسن ترابی در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد.[۱] این حزب منشعب شده از حزب کنگره ملی است اکنون به رهبری عمر البشیر حاکم می‌باشد. حسن ترابی علی‌رغم اینکه خودش از بنیان‌گذارانش است و به عنوان پدر معنوی آن حزب بحساب می‌آید ولی ترابی از مخالفین قوی دولت فعلی محسوب می‌شود.[۲]

در حالیکه دولت سودان بحران دارفور را که در حال حاضر شعله‌ور شده‌است به این حزب و کادرهای آن نسبت می‌دهد، کنگره مردمی آن را تماماً تکذیب می‌کند و دولت سودان را متهم می‌کند که علیه او شایع کرده‌است، در حالیکه حسن ترابی تلاش می‌کند شورا، آزادی، توزیع عادلانه در قدرت و ثروت را به صورت غیر متمرکز گسترش بدهد.[۳][۴]

منابع[ویرایش]

  1. «Sudan Tribune: Plural news and views on Sudan». www.sudantribune.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۹-۲۶.
  2. «Sudan Tribune: Plural news and views on Sudan». www.sudantribune.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۹-۲۶.
  3. «Sudan Tribune: Plural news and views on Sudan». www.sudantribune.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۹-۲۶.
  4. «Sudan seeking "Iran-style" dialogue with international community: NCP - Sudan Tribune: Plural news and views on Sudan». www.sudantribune.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۹-۲۶.

پیوند به بیرون[ویرایش]