بیمارستان فرهیختگان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بیمارستان فرهیختگان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های شمال غرب تهران و با مالکیت دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.[۱] این بیمارستان در تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاریِ شمال، ضلع شمال غربی میدان دانشگاه (حصارک)، بلوار شهدای حصارک قرار دارد.[۲][۳][۱]

بیمارستان فرهیختگان

تاریخچه[ویرایش]

در فاز اول افتتاح بیمارستان فرهیختگان، ۱۰۰ تخت برای ۴ بخش داخلی، جراحی، اطفال و زنان آماده‌سازی شد. افتتاح بیمارستان در ۴ بخش عمومی آغاز شد و بخش‌هایی که افتتاح شد شامل بخش داخلی، جراحی عمومی، زنان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، آزمایشگاه، اورژانس و داروخانه بود؛ و در فازهای بعدی این بیمارستان با ۲۰۰ تخت راه‌اندازی شده‌است؛ و فاز ۲ آن در مجموع به ۳۲۰ تخت خواهد رسید، که در سال ۱۳۹۸ هجری‌خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

بخش‌های بیمارستان فرهیختگان[ویرایش]

در بیمارستان فرهیختگان بخش اورژانس فعال است و سرویس خدماتی و درمانی ارائه می‌شود.[۴] بخش داخلی و بخش جراحی، زنان و زایمان، اطفال، اتاق عمل، آی‌سی‌یو، ان‌آی‌سی. یو، رادیولوژی، اورژانس، دیالیز، آزمایشگاه‌های تخصصی و بخش‌های پاراکلینیکی از مهم‌ترین بخش‌های موجود در بیمارستان فرهیختگان است.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی فردا افتتاح می‌شود». خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا. ۲۰۱۹-۰۲-۰۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۲۵.
  2. «تماس با ما». بیمارستان فرهیختگان. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۲۵.
  3. «ایستگاه 94 (سیمون بولیوار)». صفحه اصلی. ۲۰۱۹-۰۹-۲۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۲۵.
  4. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹.

پیوند به بیرون[ویرایش]