پرش به محتوا

بحث رده:شخصیت‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سندیت[ویرایش]

رده بندی افراد در رده های جنجال برانگیز و انتساب آنها به یک جریان خاص مدرک نمی خواهد؟ این رده می تواند مشکل ساز بشود یا مشکل ساز است. ایرناواش ۰۷:۴۳, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)


نظرم بدتر شد! پیشنهاد حذف رده را دارم، نظر بدهید. ایرناواش ۱۲:۴۴, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
به نظرم می‌توان تمام افراد این رده را به رده‌ای مثل «فعالان سیاسی ایرانی» پیوند بدهیم و سپس رده را برداریم. Raamin ب ۱۲:۵۱, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

اما انگاه افرادی که به هر نوع وابستگی به رژیم حاکم دارند نیز میتوانند اسم خود را قاطی افراد اپوزسیون کنند و اینگونه از اعتبار افراد و شخصیتهای اپوزسیون کاسته میشود.--سندباد ۱۲:۵۵, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

به هرحال من که چیزی مشابهش در ویکی انگلیسی پیدا نکردم. اگر در ویکی بزرگ دیگری مشابه چنین رده‌ای پیدا کردید (حالا اپوزیسیون هر کشوری می‌خواهد باشد) لینکش رو بگذارید تا ببینیم چه شود. Raamin ب ۱۳:۲۹, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
  • بدون مدرك است و ممكن است ايجاد مشكل كند.Rohan ۱۳:۳۹, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
کاربر: سندباد، عبارت "از اعتبار ... کاسته" کاملا مغرضانه به حساب می آید. اصلا چه کسی به شما گفته است که سیاسیون جمهوری اسلامی دوست دارند خودشان را در صف اپوزیسیون جا بزنند؟! ...اما گذشته از اینها، این رده و ویرایشاتی از این قبیل بستر جنجال و جبهه گیری و دشمن تراشی است که در نهایت هیچ سودی به حال دانشنامه ندارد. ایرناواش ۱۴:۵۵, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

قضیه ساده است و ایرناواش درست می گوید که "از اعتبار ... کاسته" و اینها مغرضانه است و به درد اینجا نمی خورد. قضیه روشن است و هیچ جنجال و انتسابی در کار نیست. بعضی ها خود را در "اپوزیسیون جمهوری اسلامی" می دانند و اسمشان اینجا لیست شده. در ویکی انگلیسی نیست؟ یکی همت کند برود درست کند. این که رده ای از تمامی اعضای اپوزیسیون جمهوری اسلامی باشد چه اشکالی دارد؟ --آرش سرخ ۱۵:۵۵, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)--آرش سرخ ۱۵:۵۵, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)--آرش سرخ ۱۵:۵۵, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

یک چیزی را دیدم که انتقاد بعضی دوستان را موجه می کند. خیلی ها همینطور دیمی به این رده اضافه شده اند. این جا باید کسی را اضافه کرد که خود را رسما جز اپوزسیون جمهوری اسلامی می داند و باید مدرک آورد. قاعدتا هر کسی که عضو یا هوادار احزاب اپوزیسیون است خودبخود به این رده اضافه می شود اما در مورد بقیه باید مدرک آورد. --آرش سرخ ۱۶:۰۱, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

سندباد جان نمی‌دانم چرا نمی‌توانید بی‌طرفانه فعالیت کنید؟ شما در ویکی‌پدیا برای افراد اعتبار می‌تراشید؟ اعتبار افراد از نظر شما متفاوت است نه ویکی‌پدیا. وحید ۱۹:۰۰, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
اختیار دارید وحید خان. من کوچکتر از انم که برای بزرگانی همچون شاهزاده رضا پهلوی و ... اعتبار بتراشم. این افراد اعتبارشان را از ملت ایران پیشاپیش گرفته اند. --سندباد ۱۹:۰۵, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
در ضمن شما حتی گوگوش را در این رده قرار داده بودید! حسام ۱۹:۱۱, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
برای شما بزرگان محسوب می‌شوند نه ویکی‌پدیا! شما هم در ویکی‌پدیا فعالیت می‌کنید. وحید ۱۹:۱۸, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
گوگوش در کنسرت آمریکایش در سال پیش پرچم شیر و خورشید ایران را بلند کرد و برای آزادی ایران در همان کنسرت دعا کرد.--سندباد ۱۹:۲۰, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
حالا این کار ایشان را رسماً جزء اپوزیسیون (فکر کردم منظور فعال سیاسی است) قرار می‌دهد یا نه خدا عالم است!! خودشان چیزی گفتند؟ Raamin ب ۲۰:۱۶, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
فعلا رده خالی شد، کیلویی نمی‌توان مخالف تراشید. وحید ۲۰:۲۱, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
البته من با رباتی عمل کردن در اینگونه موارد که به‌نظرم بیشتر اختلاف سلیقه است زیاد موافق نیستم، بالاخره معلوم نیست Elessar تصمیم گرفته پیوندها رو بردارد یا ظهیری! Raamin ب ۲۰:۲۹, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
اختلاف سلیقه نیست، ایشان کلی آدم را مخالف جمهوری اسلامی معرفی کرده، روی چه حسابی؟ فعالیت ایشان طبق وپ:زندگان خرابکاری است. ربات که نمی‌تواند خودسرانه تصمیم بگیرد :-)، ویرایش دستی این همه مقاله وقت‌گیر است. حسن دیگر ربات این است می‌تواند سریع کار خود را واگردانی کند.(dump تهیه می‌کند). وحید ۲۰:۴۰, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
خب منظور من هم در مورد رباتی عمل کردن این بود که اتفاقاً سر این موارد بهتر است صاحب ربات دستی عمل کند. آیا شخصیت‌ها ربات‌وار به رده افزوده شده بودند؟ Raamin ب ۲۰:۴۸, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
مهم نیست چگونه وارد شده‌اند. طبق وپ:زندگان کار ایشان خرابکاری است (دستی یا رباتی) و ربات می‌تواند خرابکاری را واگردانی کند. وحید ۲۰:۵۷, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
همه را یک نفر لینک داده؟ همه‌ی کسانی که به این رده لینک داده‌اند خرابکارند؟ Raamin ب ۲۱:۱۵, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)
تقریبا همه را یک کاربر داده، فعل مشکل دارد و رده، هر کسی انجام داده. بررسی کردم ، نتیجه بحث که مشخص شد موارد مدرک‌دار که بطور صریح مشخص است جزء این رده می‌شوند را واگردانی می‌کنم. با شما نیز موافقم، در خیلی از موارد دستی صورت بگیرد بهتر است و امکان اشتباه بسیار کمتر. وحید ۲۲:۱۰, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

کل رده که معتبر است و تصور نمی‌کنم در این بتوان تردیدی ایجاد کرد. مسئله به مقاله‌ها برمی‌گردد نه رده. یعنی هر مقاله‌یی که دارای این رده بود باید مورد بررسی قرار بگیرد که برای گذاشتن این رده مدرک موجود است یا نه. این موضوع ویژه‌ی این رده هم نیست و همه‌ی رده‌ها چنین است. عزيزی ۲۲:۳۳, ۶ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

کاربر:عزیزی من با "کل رده" هم مشکل دارم. دسته بندی هایی مثل موافقان و مخالفان که بر نیات افراد دلالت می کند، ماهیت دانشنامه ای ندارد، مگر اینکه صفت شناسایی اصلی افراد این باشد و با مدرک آنرا اعلان کرده باشند. می دانید که اگر یک مخالف فردا بیاید بگوید من موافقم، دیگر موافق حساب می شود. از این رو ترجیح می دهم از بیخ و بن دسته بندی افراد بر اساس باورها و عقاید در ویکی انجام نشود. ایرناواش ۰۸:۰۸, ۷ مارس ۲۰۰۷ (UTC)