پرش به محتوا

بحث رده:افراد ایرانی کردتبار

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱ ماه پیش توسط 94.182.20.131 در مبحث شاه اسماعیل صفوی و صفویان کرد نبودند.

شاه اسماعیل صفوی و صفویان کرد نبودند.[ویرایش]

اخیراً جریانات ایرانشهری و پانکورد در حال جعل و تحریف تاریخ برای سرپوش گذاشتن به ذلت و حقارت تاریخی و قومیتی خود در این هزار سال اخیر هستند. اینان هر ابهام تاریخی حتی یک درصدی را هم که هر جایی می بینند شروع به جعل و تاریخ سازی توهمی می کنند. این که در جایی نوشته شده شاید فیروز شاه زرین کلاه از جایی در کردستان به آذربایجان مهاجرت کرده است را دلیل بر کرد بودن صفویان دانسته اند !!! اگر اینگونه باشد پانترک ها هم باید صد در صد حکومت های ایران از چهار هزار سال قبل تا امروز را ترک بدانند! چون همه جا ترک داشته و دارد. یک کلمه شاید و احتمالاً شده برای ایرانشهری ها و پانکورد ها وسیله جعل و توهم.

صفویان و شاه اسماعیل هیچ ارتباطی به اکراد ندارند و خود کردستان هم در زمان صفویه و قبل تر از صفویه بیشتر یک منطقه ترکمان نشین بوده است.

صفویان خود را سید می دانستند و اسناد جدیدی هم در این مورد در مقبره شیخ صفی پیدا شده است، ولی ایرانشهری و پانکوردیسم فقط شانتاژ و جعل و تحریف های احمقانه و مضحکانه انجام می دهندف و به خیال خود حقارت و ذلت تاریخی قومیتی خودشان را تخلیه می کنند. صفوی ها اصولاً اصلاً غیرترک ها بخصوص کردها را آدمیزاد حساب نمی کردند. صفوی ها کردها را جنزاد می دانستند و تاجیک ها را خائن و غیرقابل اطمینان. 94.182.20.131 ‏۴ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۵:۴۱ (UTC)پاسخ