بارتمن را انجام بده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«بارتمن را انجام بده»
تصویر متحرکی که کودک زرد رنگی را با پیراهن قرمز آستین کوتاه و شلوار آبی که دهانش را باز می‌کند نشان می‌دهد. روی رنگ سبز نوشته «Do the Bartman (بارتمن را انجام بده)» با حروف بزرگ و «سیمپسون‌ها» در بالای عنوان آهنگ وجود دارد.
اثر هنری برای انتشارات تجاری اروپایی
تک‌آهنگ سیمپسون‌ها
از آلبوم سیمپسون‌ها بلوز می‌خوانند
بی-ساید«رقابت خواهر و برادر»
تاریخ پخش۲۰ نوامبر ۱۹۹۰
تاریخ ضبطسپتامبر ۱۹۹۰
استودیوRecord One (Los Angeles)[۱]
ژانر
زمان'"`UNIQ--templatestyles-۰۰۰۰۰۰۰۴-QINU`"'
  • ۵:۱۰ (نسخه آلبوم)
  • ۳:۵۹ (نسخه تک‌آهنگ و ویدئو ویرایش شده)
ناشرگفن
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
  • برایان لورن
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های سیمپسون‌ها
«بارتمن را انجام بده»
(۱۹۹۰)
«Deep, Deep Trouble»
(۱۹۹۱)
گاه‌نگاری مایکل جکسون
دختر لیبریایی
(۱۹۸۹)
بارتمن را انجام بده
(۱۹۹۰)
سیاه یا سفید
(۱۹۹۱)

«بارتمَن را انجام بده» (انگلیسی: Do the Bartman) آهنگی از آلبوم سیمپسون‌ها بلوز می‌خوانند در سال ۱۹۹۰ است که صداپیشگان مجموعه تلویزیونی انیمیشن آمریکایی سیمپسون‌ها را به‌عهده دارند. که آن را نانسی کارترایت (صداپیشۀ بارت سیمپسون) از بازیگران سیمپسون‌ها، با خوانندۀ آمریکایی، مایکل جکسون، همراه با آوازهای دیگری از دن کاستلانتا (صداپیشۀ هومر سیمپسون) اجرا کرد. جکسون همچنین این آهنگ را که توسط هنرمند آمریکایی برایان لورن نوشته شده بود، تهیه کرد و گفن رکوردز آن را به‌عنوان یک تک‌آهنگ در ۲۰ نوامبر ۱۹۹۰ منتشر کرد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

  1. Lecocq, Richard; Allard, François (2018). "Bad". Michael Jackson All the Songs: The Story Behind Every Track. London, England: Cassell. pp. 461–63. ISBN 9781788400572.
  2. Greene, Andy (August 21, 2014). "Flashback: Bart Simpson Does 'The Bartman' With Help From Michael Jackson". رولینگ استون. Retrieved July 28, 2016.