امیرحسین شیرچی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
امیرحسین شیرچی
اطلاعات شخصی
نام کامل امیرحسین شیرچی
زادروز ۲۵ اسفند ۱۳۷۸
زادگاه بابل، ایران
تاریخ مرگ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۲ سال)
محل مرگ بابل، ایران
قد ۱۷۴ سانتی‌متر
پست مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی نفت و گاز گچساران
شمارهٔ پیراهن ۲۰
باشگاه‌های جوانان
سال‌ها باشگاه‌ها
۲۰۱۷–۲۰۲۳ باشگاه پیام شهدای بابلسر
۲۰۱۹–۲۰۲۳ نفت و گاز گچساران

امیرحسین شیرچی (۲ مرداد ۱۳۷۹ – ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) بازیکن فوتبال ایرانی بود. که سابقه بازی در تیم‌های پدیده مشهد، خونه به خونه و دریا بابل، جوان نوین ساری و شهدای بابلسر را در کارنامه داشت. پس از حضور صابر میرقربانی روی نیمکت تیم شهدای بابلسر، او به تمرینات این تیم بازگشت و حتی در ۲ دیدار نیز از ابتدا برای تیمش به میدان رفت. کادر فنی تیم شهدای بابلسر قصد نداشته است که از ابتدا وی را به میدان بفرستد ولی بدلیل مصدومیت، فرید آقاجانی کاپیتان تیم، وی در جمع یازده نفر ابتدایی قرار گرفت. شیرچی از مهره‌های اصلی و کلیدی شهدای بابلسر بود.[۱][۲][۳][۴][۵][۶]

درگذشت[ویرایش]

امیرحسین شیرچی در ۲۳ آذر ۱۴۰۱ اواخر تمرینی که داشت، احساس درد از ناحیه قفسه سینه کرد و از تمرین خارج شد، فردای آن روز سر تمرین نیامد و گفته شد که در بیمارستان بستری شده است. او در آی‌سی‌یو بستری و مادرش هم حضور داشت. همچنین شرایط او خوب نبود و به او اکسیژن وصل بود.[۷]

به گفته دکترش: ضربان قلب وی بالاست و خیلی خطرناک است و نباید تا ۶ ماه فعالیت ورزشی کند. امیرحسین شیرچی در دقیقه ۱۶ نیمه نخست بازی شهدای بابلسر و مناطق نفت‌خیز جنوب دچار ایست قلبی شد و درگذشت.

منابع[ویرایش]

  1. «مرگ فوتبالیست مازندرانی در جریان بازی». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۲۳-۰۴-۲۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۲۹.
  2. AGENCY، خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS. «وداع با فوتبالیست تازه درگذشته بابلی». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۲۹.
  3. «مرگ تلخ یک فوتبالیست جوان در زمین بازی ؛ امیرحسین شیرچی در 23 سالگی درگذشت | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز». انصاف نیوز. ۲۰۲۳-۰۴-۲۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۲۹.
  4. «ببینید | ویدیویی تلخ از لحظه ایست قلبی امیرحسین شیرچی بازیکن شهدای بابلسر - خبرآنلاین». www.khabaronline.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۲۹.
  5. «لحظه درگذشت امیرحسین شیرچی در بازی شهدای بابلسر و نفت و گاز گچساران». فوتبالی. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۲۹.
  6. «خبرگزاری فارس | مرگ فوتبالیست مازندرانی در زمین فوتبال». www.farsnews.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۲۹.
  7. «جان فوتبالیست جوان فدای نتیجه سرمربی شد». سیتنا. ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲.