الکساندر رادووانویچ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الکساندر رادووانویچ
اطلاعات شخصی
نام کامل Aleksandar Radovanović
زادروز ۱۱ نوامبر ۱۹۹۳ ‏(۳۰ سال)
زادگاه شاباتس
قد 1.89 m
پست مدافع
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی باشگاه فوتبال کورتریک
شمارهٔ پیراهن ۶۶
باشگاه‌های جوانان
Mačva Šabac
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۰–۲۰۱۵ Mačva Šabac ۶۵ (۳)
۲۰۱۵–۲۰۱۶ باشگاه فوتبال بئوگراد ۱۵ (۰)
۲۰۱۶–۲۰۱۸ Spartak Subotica ۴۵ (۵)
۲۰۱۸ باشگاه فوتبال وویوودینا ۱۱ (۱)
۲۰۱۸–۲۰۲۱ باشگاه فوتبال لانس ۳۳ (۲)
۲۰۱۹ باشگاه فوتبال لانس ۱ (۰)
۲۰۲۱– باشگاه فوتبال کورتریک ۷ (۰)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۱.

الکساندر رادووانویچ (صربی: aлekcahдap paдobahobић؛ زاده ۱۱ نوامبر ۱۹۹۳) یک فوتبالیست حرفه‌ای اهل صربستان است که به عنوان مدافع تیم کورتریک بلژیک بازی می‌کند.

حرفه باشگاهی[ویرایش]

رادووانویچ در ساباک متولد شد و شغل خود را با باشگاه محلی ماکوا آغاز کرد و در آنجا از دسته‌های جوانان عبور کرد. او در سال ۲۰۱۰ به اولین باشگاه حرفه ای خود ملحق شد و ۶ حضور در لیگ متحد صربستان به وجود آورد. در فصل بعدی، رادووانویچ ۲۳ بازی به عنوان یک بازیکن حرفه ای انجام داد و اولین گل ارشد خود را برای ماوکا به ثمر رساند. پس از گذشت زیاد از رده جوانان، رادووانویچ به بازی با تیم اول ادامه داد و در طی فصل ۱۳–۲۰۱۲ صربستان، چهار بار در بازی استفاده شد. رادووانویچ همچنین در هر یک از دو فصل قبلی یک‌بار در فصل ۱۴–۲۰۱۳ در طی مسابقه ۷ روزه مقابل رادر کوستولاتس گل زد. پس از اینکه باشگاه فوتبال صرب در تابستان ۲۰۱۴ در لیگ دسته‌اول صربستان ترویج یافت، رادووانویچ فصل جدیدی را به عنوان اولین انتخاب انتخاب کرد، اما برخی از مسابقات را به دلیل مصدومیت از دست داد (مانند بازی با کلوئبارا) او ۲۳ بازی لیگ تا پایان فصل ۱۵–۲۰۱۴ بازی کرد. در تابستان ۲۰۱۵ او باشگاه را ترک کرد.

اواف کی بئوگراد[ویرایش]

در تابستان ۲۰۱۵، رادووانویچ به باشگاهی در سپورلیگ صربستان پیوست، اما در آغاز فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۵ به علت مشکلات اجرایی از دست رفت. او قرارداد حرفه‌ای خود را برای اواف کی بلگراد تحت مربیگری دراگلجوب بچوالاک در ۱۶ مسابقه باقیمانده در این فصل علیه ستاره سرخ بلگراد انجام داد. در طول این فصل، رادووانویچ ۱۵ بار در لیگ بازی کرد و برای پیروزی ۱ بر ۰ در برابر وویوودینا در ۲۷ بازی باقیمانده به سرمربی تیم ووک مارتینویچ کمک کرد.

اسپارتاک سوبتیتسا[ویرایش]

پس از گذراندن دوره آزمایشی با تیم اسپارتاک موسکو، رادووانویچ رسماً در ژوئیه ۲۰۱۶ در یک قرارداد سه‌ساله به این باشگاه ملحق شد. او اولین بازی خود را برای باشگاه جدید به عنوان یک مرکز برای بازی در فصل بهار سال ۲۰۱۶–۱۷ صرب علیه ووزدواک انجام داد که با نمانجا کلاسان جفت شد. رادووانویچ اولین گل سوپرلیگا را در ۸ نوامبر در همان فصل به ثمر رساند. وی در بازی مقابل اینست جاور ایوانئیتسا، در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۶ بازی کرد. تیم اسپارتاک موسکو در اولین فصل خود با تیم اسپارتاک موسکو، در مجموع با یک گل در مجموع زیر مربی آندری چرنیشوف، ۳۱ بار حضور یافت. رادووانویچ دومین گل خود در تیم را برای تیم اسپارتاک در ۴ مسابقه باقیمانده در دوره ۲۰۱۷–۱۸ در برابر جاور ایوانئیتسا به ثمر رساند. رادووانویچ همچنین دو بار در پیروزی ۴ بر ۲ بر ردنیکی نیس گل زد. رادووانویچ در مسابقه مقابل بوراک چاچاک در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷ با خطای پنالتی تیم حریف مواجه شد و آن را گل کرد که به اولین گل او در این فصل تبدیل شد.

وویوودینا[ویرایش]

در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۸، رادووانویچ یک قرارداد دو ساله را با وویوودینا امضا کرد. او به‌طور رسمی توسط ساسا دراکولیچ، مدیر ورزشی باشگاه فوتبال وودیووینا، انتخاب شد که پیراهن ۶۶ ساله را به تن کند، که قبلاً به جوزف بمپاه که بازیکن سرشناس پیشین این باشگاه است این شماره را هم داده بود. رادووانویچ اولین بازی رقابتی خود را برای باشگاه جدید در حضور سرمربی استلویکا در پیروزی ۲ بر ۰ در برابر ووزدواچ در ۱۷ فوریه ۲۰۱۸ انجام داد. رادووانویچ تا پایان فصل ۱۱ مسابقه سوپر لیگا را انجام داد. وی همچنین اولین گل خود برای تیم را در پیروزی ۲ بر ۱ در برابر پارتیزان در ۲۹ آوریل ۲۰۱۸ به ثمر رساند.

لنز[ویرایش]

در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸، رادووانویچ قرارداد چهار ساله با لنز را امضا کرد و هزینه انتقال به‌طور غیررسمی به صورت غیررسمی گزارش شد. شماره ۲۶ پیراهن باشگاه به او داده شده‌است.

آمار باشگاهی[ویرایش]

بازیها و گلها بر اساس باشگاه، فصل و مسابقات
نام باشگاه فصل لیگ جام ملی جام داخلی قاره دیگر مجموع
لیگ بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل
ماکوا ساباک 2010–11[۱] لیگ شرق صربستان 6 0 ۶ ۰
2011–12[۱] 23 1 ۲۳ ۱
2012–13[۱] 4 1 ۴ ۱
2013–14[۱] 9 1 ۹ ۱
2014–15[۱] سوپرلیگا صربستان 23 0 ۲۳ ۰
Total ۶۵ ۳ ۶۵ ۳
باشگاه فوتبال بئوگراد ۲۰۱۵–۱۶ سوپرلیگا 15 0 0 0 ۱۵ ۰
Spartak Subotica 2016–17[۲] سوپرلیگا 30 1 1 0 ۳۱ ۱
2017–18[۳] 15 4 1 0 ۱۶ ۴
مجموع ۴۵ ۵ ۲ ۰ ۴۷ ۵
باشگاه فوتبال وویوودینا ۲۰۱۷–۱۸ سوپرلیگ صربستان 11 1 0 0 ۱۱ ۱
باشگاه فوتبال لانس ۲۰۱۸–۱۹ لیگ ۲ 16 0 0 0 1 0 ۱۷ ۰
Career total ۱۵۲ ۹ ۲ ۰ ۱ ۰ ۱۵۵ ۹

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ ۱٫۴ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام srbijafudbal وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. "Radovanović, Aleksandar 2016–17 season". Serbian SuperLiga official website (به صربی). Retrieved 22 March 2017.
  3. "Radovanović, Aleksandar 2017–18 season". Serbian SuperLiga official website (به صربی). Retrieved 11 August 2017.