آیاه بدیر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آیاه بدیر
زادهٔ1982 (۴۱–۴۲ سال)
مونترآل
ملیتکانادا
تحصیلاتMS Media Arts and Sciences, آزمایشگاه رسانه ام‌آی‌تی، مؤسسه فناوری ماساچوست
کارفرماlittleBits
وبگاه
www.ayahbdeir.com

آیاه بدیر (عربی: آية بدير؛ زادهٔ 1982 (۴۱–۴۲ سال)) هنرمند، کارآفرین، مهندس، و طراح اهل کانادا است. وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون ۱۰۰ زن بی‌بی‌سی شده‌است.

آیاه بدیر، بنیانگذار و مدیر اجرایی LittleBits، یک مهندس و یکی از رهبران جنبش Maker است. حرفه و تحصیلات آیاه بدیر بر پیشرفت سخت‌افزار منبع باز متمرکز شده‌است تا آموزش و نوآوری را برای مردم در سراسر جهان در دسترس تر کند. او یکی از بنیانگذارانOpen Hardware Summit، یکی از فارغ التحصیلان آزمایشگاه رسانه MIT و یکی از همکاران ارشد TED است. اخیراً آیاه بدیر در فهرست خلاق‌ترین افراد در کسب و کار FastCompany برای سال ۲۰۱۳ رتبه ۳۳ را به خود اختصاص داده‌است و littleBits به عنوان یکی از ۱۰ استارتاپ نوظهور برتر سی ان ان برای تماشا انتخاب شده‌است و بیش از ۱۸ جایزه اسباب بازی و آموزش را به دست آورده‌است. آیه که اصالتاً اهل لبنان و کانادا است، اکنون در شهر نیویورک زندگی می‌کند.[۱]

آثار هنری[ویرایش]

قبل از LittleBits، بدیر به عنوان یک هنرمند تعاملی کار می‌کرد. او آثاری را در گالری هنرهای تجسمی طاووس (آبردین)، موزه نیو (نیویورک)، Ars Electronica (لینز) و کالج سلطنتی هنر (لندن) به نمایش گذاشته‌است. تأسیسات شامل:

الکتریسیته گریزان (Ejet Ejet)

اسرار تتا هانیا

Les Annees Lumiere

عربستان

جستجوی تصادفی

منابع[ویرایش]

  1. «Ayah Bdeir | Q+A | CreativeMornings/NYC». CreativeMornings. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۲۴.

پیوند به بیرون[ویرایش]