کاربر:یوشیچی تویوهارا

این کاربر بیش از یک دهه است که در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کند.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

توضیح مهم[ویرایش]

من در مشارکتهای گذشته و به ویژه ماههای آغازین فعالیت در ویکی پدیا، در بسیاری موارد با لحنی ناخوشایند، درشت، زمخت و گاه آزاردهنده و برخورنده با برخی افراد و کاربران ویکی پدیا سخن گفته‌ام (که آثار ثبت شده و ماندگارش را می‌توان هنوز این سو آن سوی مشارکتهایم در ویکی یافت!) که اگر چه به طور عمده، اصل و درونمایه گپ من در هر مورد، درست و بر طبق قوانین ویکی پدیا بوده است ولی به هرحال، این امر توجیهی برای لحن نامناسب نمی‌تواند باشد. حتی در برخورد با افراد زودرنج هم چه عیبی دارد که آدمی احتیاط بیشتر و یا حتی وسواس زیاد در کاربرد واژگان و لحن خویش به کار بندد؟! چرا که همانگونه که دیده‌ام برخی دیگر در ویکی این شعر زیبای سعدی عزیزم را یادآورده‌اند، من نیز دوست دارم بر آن دوباره تأکید کنم که:

«به جان زنده‌دلان سعدیا که ملک وجود --- نَیَرزد آنکه وجودی ز خود بیازارند»

من بدین وسیله و با این نوشته، از همه کسانی که به هر روی و در هر زمانی در ویکی از من رنجیده یا آزرده‌اند، پوزش می‌طلبم و می‌خواهم که بنده را ببخشایند. --یوشیچی تویوهارا (بحث) ‏

چند نکته:[ویرایش]

  • همواره بکوشید تا حد ممکن به جای ویکی‌پ‍دیای فارسی از ویکی‌انبار برای بار کردن پرونده‌ها استفاده کنید.
  • تصویرهایی در ویکی‌پدیای فارسی را که اجازه‌نامهٔ آزاد دارند می‌شود به کمک این ابزار به راحتی به ویکی‌انبار منتقل کرد.
  • با این ابزار متن‌های درون هر تصویر با پسوند svg را می‌توان به آسانی فارسی کرد؛ ابتدا برابرهای فارسی درون هر تصویر را به آن بایست داد سپس زبان فارسی را برگزید، پس از آن تصویر فرآورده را درون رایانه اندوخت.
  • لطفاً پیش از ایجاد هر الگوی تازه‌ای، با جستجوی ریزبینانه، از نبود همتا و هم‌ارز آن مطمئن شوید؛ برای این منظور بایستی جستجوی پیشرفته‌ای را تنها میان الگوها انجام دهید. وجود الگوهای موازی هم‌ارز که یک کار را انجام می‌دهند، تنها مایهٔ بی‌نظمی و آشفتگی در محیط ویکی‌پدیا و سردرگمی کاربران می‌شود.
  • برای دیدن تعداد بازدیدهای یک نوشتار در ویکی‌پدیا از این تارنما بهره جویید.
  • این نوشتار پیرامون ویکی‌پدیای فارسی را هم خواندنی و جالب می‌دانم.
  • سیاههٔ کاربران پرویرایش ویکی‌پدیای فارسی بر حسب شمار ویرایش‌هایشان (با به حساب آوردن ربات‌ها)
  • در toolserver هم می‌توان آمارهایی نیکو از کل ویکی‌مدیا، از جمله تمام ویرایش‌های (مشارکت‌های) هر کاربر را در کل پروژه دید، برای دیدن نسخهٔ فارسی گزارش ویرایش‌های (مشارکت‌های) هر کاربر به این‌جای toolserver نیز می‌توان رفت.