پرش به محتوا

کاربر:Hamed kargar

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

حامد کارگر Hamed kargar

Hamed kargar

شعبده باز، تردست، رکورد دار جهان

magician

The world's record magician

اینستاگرام حامد کارگر :

کانال یوتیوب

LRQ


حامد کارگر حاجی آبادی با نام هنری «سپهر»، هنرمند یزدی است که از 8 سالگی به یادگیری وانجام شعبده بازی وتردستی مشغول بوده و دراین مسیر کارهای جالبی را به نمایش گذاشته است.

حامد کارگر

اولین رکورد درانندگی باچشم بسته با300کیلومتر و

دومین رکورد خوابیدن روی تخت میخی با800 کیلووزنه روی بدن باسه دقیقه تحمل،

خوابیدن درون خورده شیشه وتحمل 320 کیلو با6دقیقه تحمل،

ششمین رکورد باعنوان مرد یخی جهان

خوابیدن درآکواریوم یخ دردمای 9درجه زیرصفر به مدت 2ساعت و58 دقیقه،

خوابیدن زیر تخت میخی وتحمل یک طناب زن باتعداد622 طناب زدن عجیب ترین و وحشتناک ترین رکورد در گینس


حامد کارگر با آنكه خيلي اتفاقي وارد اين عرصه شد اما در مدت كوتاهي توانست به يكي از مشهورترين شعبده بازان ايران تبديل شود و ركوردهايي كه حتي فكرش را هم نمي‌كنيد به نام خودش ثبت كند. «8 سال پيش بود كه خيلي اتفاقي يك سوزن قفلي وارد صورتم شد اما دردي حس نكردم. از روي كنجكاوي چند سوزن قفلي ديگر هم به صورتم زدم اما متوجه شدم درد آنچناني ندارد. همينطور اين كار را ادامه دادم تا جايي كه متوجه شدم 180 سوزن قفلي را بدون اين كه دردي حس كنم روي صورتم زده ام.» اين اتفاق، جرقه‌اي بود تا زندگي آقا حامد از اين رو به آن رو شود.


«در اينترنت سرچ مي‌كردم تا ببينم چه كساني اين توانايي را دارند. در همين سايت‌ها و به طور اتفاقي با ركوردهايي آشنا شدم كه احساس كردم خودم هم مي‌توانم با توانايي‌هايي كه دارم اين كارها را انجام بدهم. ركوردهايي كه بيشترشان را شيطان پرست‌ها درآمريكا واروپا زده بودند تا از اين طريق براي فرقه‌اي كه راه انداخته اند تبليغ كنند. اين بود كه مصمم شدم تا با تمرين زياد روي اين ركوردها تسلط پيدا كنم و بتوانم تك تك آنها را به نام خودم ثبت كنم تا نام يك مسلمان شيعه جاي نام شيطان پرست‌ها حك شود.» سال 91 بود كه آقا حامد ركوردشكني هايش را شروع كرد و از آن زمان تا به حال، سالي دو ركورد مي‌زند. اولين ركوردي كه آقاي شعبده باز موفق به شكستن آن شد رانندگي با چشمان بسته، آن هم در مسيري بود كه ماشين‌ها و عابرين پياده در حال تردد بودند.


300 كيلومتر رانندگي با چشمان بسته


ركورد رانندگي با چشمان بسته در دنيا متعلق به كريس آنجل- شعبده باز آمريكايي است. كسي كه 70كيلومتر را با چشمان بسته رانندگي كرد اما اين ركورد توسط آقا حامد کارگر شكسته شد و حالا نام او در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان ركورددار اين آيتم به ثبت رسيده است. «به مدت يك سال رانندگي با چشمان بسته و با تمركز حواس را تمرين كردم. از مسافت‌هاي 10 متر و 100متر شروع كردم و به مرور زمان اين مسافت را بيشتر و بيشتر كردم. كم كم موفق شدم كيلومترها با چشمان بسته رانندگي كنم.» براي اينكه آقاي شعبده باز در اين ركورشكني دچار مشكل نشود يك نفر كنارش مي‌نشست تا هنگام رانندگي او را راهنمايي كند.

«بعد از مدتي با استفاده از حس ششم و حرارت ماشين ها، مسير را تشخيص مي‌دادم و ديگر براي رانندگي با چشمان بسته از كمك كسي استفاده نكردم و به تنهايي اين كار را انجام مي‌دادم.»


روز ركوردشكني، آقا حامد کارگر با عبور از خيابان‌هاي اصلي يزد به شهر اردكان رفت و بعد از آن دوباره به همان جايي كه حركتش را از آن شروع كرده بود برگشت تا با 300 كيلومتر رانندگي با چشم‌هاي بسته، نامش را در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كند.

«كمترين سرعتم داخل شهر بود كه 30 كيلومتر رانندگي كردم اما در بيرون از شهر سرعتم به 120 كيلومتر هم رسيد كه البته خودم متوجه نبودم. بعد از پايان كار، وقتي فيلم ركوردشكني‌ام را نگاه مي‌كردم واقعا ترسيدم. با همان سرعت بالا رانندگي مي‌كردم و چندبار نزديك بود از جاده منحرف بشوم. با اين حال لطف خدا شامل حالم شد و موفق شدم اين ركورد را با موفقيت به نام خودم ثبت كنم.»

مصاحبه با حامد کارگر عزیز درباره رکورد رانندگی با چشمان بسته

حامد کارگر درباره اینکه تصور رانندگی با چشم بسته بسیار دشوار است اظهار داشت: من چشمم بسته است اما با تمرکز خاصی که دارم در حقیقت تمام حواسم درگیرند و با کنترل روح و نفسم قادر به انجام چنین کاری هستم به طور مثال زمانیکه با چشمان بسته در حال رانندگی هستم حس شنواییم بسیار قوی می شود و حتی با حرارت متصاعد از اتومبیل های اطرافم می توانم فاصله ام را با اتومبیل مورد نظر تشخیص دهم.


جوان هنرمند یزدی درباره هدف خود از انجام کارهای غیر معمول گفت: عده ای که در دنیا این اعمال را انجام می دهند معتقدند که با شیطان واجنه در ارتباطند به همین دلیل عقیده دارم اگر با فعالیت هایم بتوانم به مردم ثابت کنم که ارتباطم با رمالی و اجنه پرستی وشیطان پرستی خرافات است به مهمترین هدفم در زندگی دست یافته ام.

حامد کارگر خاطر نشان کرد: من این اعمال را با توکل به خدا وائمه انجام می دهم و در میان همه امامان وائمه بزرگوار، اعتقاد خاصی به امام حسین(ع) وحضرت عباس (ع) دارم و این علاقه را مدیون مادرم هستم که به من عزاداری بر امام حسین را یاد داد.


هنرمند یزدی با بیان اینکه اولین بار نصب سنجاق قفلی به صورتم را در سالن تربیت معلم انجام دادم ادامه داد: توصیه  می کنم که کارهای بنده را نه تنها کودکان بلکه بزرگترها نیز انجام ندهند زیرا این کار دراثر سال ها تمرین و با تمرکز بسیار بالا صورت می گیرد.

جوان هنرمند یزدی، ایرانی بودن، یزدی بودن را از افتخارات خویش عنوان کرد وافزود: مهمترین افتخار من شیعه بودن من است.

حامد کارگر در پیامی به رهبر معظم انقلاب گفت: اگر من نمی توانم در عرصه علم وصنعت پرچم کشورم را بالا ببرم با هنرم می توانم این کار را انجام دهم.

جوان هنرمند یزدی ولایت فقیه را از نعمت ها و افتخارات شیعیان برشمرد و ادامه داد: آمریکا همیشه به دنبال زمین زدن کشورمان در عرصه های مختلف بوده و وقتی ما با بتوانیم در زمینه کارهای هنری رکورد دار باشیم می توانیم عظمت خود را به رخ آن ها بکشیم.


خوابيدن روي تخته‌ي ميخي!


اواخر سال 92 هم يكي ديگر از هيجان انگيزترين ركوردهاي ايران به نام حامد كارگر ثبت شد. آقا حامد در حالي كه روي يك تخته ي پر از ميخ دراز كشيده بود 320 كيلوگرم وزنه را در مدت چهاردقيقه و 25 ثانيه تحمل كرد و موفق به ركوردشكني شد. «5 نفر روي بدنم ايستاده بودند. بايد با خلسه و تمركز حواس، مانع فرورفتن ميخ‌ها به بدنم و احساس درد مي‌شدم. بعد از مدتي بدنم كاملا بي حس شد اما موفق شدم اين كار را با موفقيت به سرانجام برسانم.»

آقا حامد بعد از ركوردشكني چندلحظه بيهوش شد. با اين حال تصميم گرفت تا ركوردش را ارتقا بدهد و اين بار يك وزنه ي 500 كيلوگرمي را روي تخته‌ي پر از ميخ تحمل كند. كاري كه در دنيا، كسي موفق به انجام آن نشده بود. «شما اگر به مدت چند دقيقه يك جا بنشينيد بدنتان خواب مي‌رود و گزگز مي‌كند. براي همين بعد از ركورد اول حس لامسه‌ام كاملا غيرفعال شده بود و چيزي حس نمي‌كردم و حتي براي چند لحظه بيهوش شدم. براي همين مادرم و تيم داوري به دليل نگراني به خاطر سلامت من، با اين ركورد مخالفت مي‌كردند اما با اصرار زياد رضايت آنها را جلب كردم و موفق شدم به مدت 9 ثانيه در حالي كه روي تخته‌اي پر از ميخ خوابيده بودم، 500 كيلوگرم وزنه‌ي انساني را تحمل كنم.»

سال 94، نوبت وحشتناك‌ترين ركورد جهان

مرد جوان زير تخته ي ميخي 80 كيلويي خوابيده و شخص ديگري روي آن در حال طناب زدن است. بعد از 632 بار طناب زدن

اگر عبارت وحشتناك ترين ركورد كره‌ي زمين را در صفحه ي گوگل جست‌وجو كنيد با يك فيلم عجيب و غريب رو به رو مي‌شويد. بعد از ديدن فيلم با خودتان مي‌پرسيد آيا كسي كه اين كار را انجام داده زنده است يا نه؟ يك مرد جوان زير تخته‌اي پر از ميخ خوابيده است و ميخ‌ها به سمت بدنش قرار گرفته‌اند. يك نفر پشت تخته ي ميخي كه يك سطح صاف است مي‌ايستد و شروع مي‌كند به طناب زدن. صداي فريادهاي يا حسين (ع) و يا ابوالفضل (ع) تمام فضاي سالن را پر مي‌كند. مرد جوان زير تخته ي ميخي 80 كيلويي خوابيده و شخص ديگري روي آن در حال طناب زدن است. بعد از 632 بار طناب زدن، ركوردشكني تمام مي‌شود. حالا ركوردي كه يك مرد آمريكايي در سال 2013 به نام خودش ثبت كرده بود به نام اين جوان ايراني ثبت مي‌شود، اين جوان كسي نيست جز حامد كارگر. ركوردي كه پاييز امسال شكسته شد. «ركورد قبلي 117 بار طناب زدن بود. واقعا ركورد سخت و وحشتناكي بود. شخصي كه طناب مي‌زد روي تخته بالا و پايين مي‌پريد و سر ميخ‌ها در بدنم فرو مي‌رفت. در همين حال مواظب بودم تا فشار زيادي به قفسه‌ي سينه‌ام وارد نشود و نشكند.» البته اين تنها ركوردي نبود كه در سال 94 توسط آقا حامد کارگر شكسته شد

خوابیدن درآکواریوم یخ دردمای 9درجه زیرصفر به مدت 2ساعت و58 دقیقه

خوابیدن درآکواریوم یخ دردمای 9درجه زیرصفر به مدت 2ساعت و58 دقیقه از ديگر ركوردهايي بود كه به نام اين جوان يزدي ثبت شد. «قبل از ثبت ركوردم، يك مرد چيني به مدت دوساعت دماي صفر درجه را تحمل كرده بود و من موفق شدم ركوردش را بزنم.»

ركورد بعدي كه كارگر براي شكستن آن خيز برداشته، قرار گرفتن در آتش است. «مي خواهم تا زانو زير ذغال‌هاي گداخته بروم، فعلا تا 20 دقيقه اين كار را انجام مي‌دهم اما هدفم براي شكستن اين ركورد تحمل آتش تا 30 دقيقه است و اين ركورد را در سال آينده به نام خودم ثبت خواهم كرد.»

#انرژی_مثبت

#رانندگی_باچشمان_بسته #هیجان

#وحشتناک_ترین_رکورد_گینس

#حامد_کارگر #hamedkargar

#حامدکارگر #حامدکارگرسپهر

#hamedkargar_pv #خوابیدن_در_اکواریوم_یخ