کاربر:Jeeputer/pageswap

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نوبت‌گردش‌گر یک اسکریپت کاربری است که امکان جابجایی تاریخچهٔ دو صفحه (با تغییرمسیرهای متناسب) که انتقال نوبت‌گردشی نامیده می‌شود را برای کاربران فراهم می‌کند. برای استفاده از این اسکریپت لازم است که کاربر اختیار suppressredirect (فرونشانی تغییرمسیر) و move-subpages (انتقال زیرصفحه‌ها) را داشته باشد (در ویکی‌پدیای فارسی، این اختیارات معمولاً به‌صورت اختصاصی به‌واسطهٔ اعطای دسترسی انتقال‌دهنده پیشرفته یا به‌عنوان بخشی از مجموعه اختیارات استاندارد گروه کاربری مدیر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد). این اسکریپت یک گزینهٔ «جابجایی» را در بالای صفحه در منوی «بیشتر» یا «ابزارها» اضافه می‌کند.

برای استفاده از این اسکریپت: سطر زیر را کپی کنید، سپس [[اینجا کلیک کنید]]، سطر کپی شده را بچسبانید و روی انتشار تغییرات کلیک کنید.

استفاده[ویرایش]

  1. به صفحه‌ای که باید جابجا شود بروید (یعنی صفحهٔ الف که در وپ:نوبت‌گردشی اشاره شده‌است)، و روی گزینهٔ «جابجایی» کلیک کنید.
  2. نام کامل (پیشوند فضای نام در صورت وجود) صفحه مقصد را وارد کنید (عنوان کنونی صفحهٔ ب)؛ به تناسب فرم‌های بعدی را نیز پاسخ دهید (برای پاسخ مثبت روی «OK» و برای پاسخ منفی روی «Cancel» کلیک کنید.)
  3. (در صورت نیاز، مرحلهٔ چهارم انتقال نوبت‌گردشی، از جمله تصحیح تغییرمسیرهای منتقل‌شده و ایجاد صفحه‌های بحث ناموجود را به‌صورت دستی انجام دهید).
  4. (هرگونه تمیزکاری پس از انتقال را در صورت نیاز به‌صورت دستی انجام دهید.)

توضیحات[ویرایش]

از آنجا که انتقال به روش نوبت‌گردشی به‌واسطهٔ انجام سه انتقال جداگانه انجام می‌گیرد، و در هر کدام از این انتقال‌ها ممکن است دلایلی برحق ناموفق باشند، (حفاظت در برابر ایجاد هدف انتقال زیرصفحه، حفاظت در برابر انتقال صفحهٔ بحث، غیرفعال بودن زیرصفحه‌ها در فضای نام هدف، یا عدم وجود صفحهٔ هدف و غیره) بیشتر بخش‌های این اسکریپت شامل بررسی‌های مختلف برای حصول اطمینان از انجام بدون مشکل هر سه انتقال مورد نیاز برای جابجایی تاریخچه‌ها است. این اسکریپت وجود صفحه‌های بحث و زیرصفحه‌ها را شناسایی می‌کند و در مورد آن‌ها از کاربر سؤال می‌پرسد. اگر تعداد زیرصفحه‌های یک فضای نام بیش از ۱۰۰ صفحه باشد، این اسکریپت زیرصفحه‌ها را منتقل نخواهد کرد. (در چنین مواردی، می‌توانید به‌صورت دستی اقدام کنید و صفحه‌ها را به‌صورت دسته‌های ۱۰۰‌تایی منتقل کنید.)

ویرایشگران می‌توانند دلیل پیش‌فرض برای انتقال را با استفاده از قرار دادن moveReasonDefault در صفحهٔ common.js خود تغییر دهند. این قابلیت به‌ویژه برای کاربرانی مفید است که از این اسکریپت عموماً برای انتقال‌های مشابه با خلاصه‌های مشابه استفاده می‌کنند. (برای مثال، var moveReasonDefault = "درخواست در وپ:دا" خلاصه ویرایشی قابل قبول برای کاربرانی است که به درخواست‌های وپ:دا رسیدگی می‌کنند.)

اگر فرایند انتقال پیچیده است (یعنی زیرصفحه‌ها و صفحه‌های بحثی برای صفحه‌های مبدأ و مقصد وجود دارند)، چندین صفحهٔ مختلف به شما نمایش داده خواهد شد که از شما درخواست می‌کنند تنظیماتی را انجام دهید تا بهترین تصمیم را در خصوص انتقال زیرصفحه‌ها و صفحه‌های بحث اتخاذ کنید. در برخی موارد ممکن است (زیر)صفحه‌ها در برابر انتقال محافظت شده‌باشند یا این که به‌طور کلی قابل انتقال نباشند.

پیشوند مورد استفاده برای عنوان میانجی (ج) که برای صفحهٔ ب استفاده می‌شود (طبق توضیحات مندرج در وپ:نوبت‌گردشی) مطابق با قواعد روی «پیش‌نویس:انتقال/» تنظیم شده است.

برای لغو خروج از فرایند جابجایی، در حال حاضر باید تمام مراحل را طی کنید و فقط در مرحلهٔ آخر که صفحهٔ درخواست تأیید فرایند به شما نمایش داده می‌شود، روی Cancel کلیک کنید. به این معنی که لغو هر یک از مرحله‌های میانی، برابر با لغو کلی فرایند نخواهد بود.

جابجایی تاریخچهٔ صفحه‌ها در بیشتر فضاهای نامی که قابلیت پشتیبانی از این عمل را دارد، فعال است. قابلیت جابجایی صفحه‌ای در یک فضای نام موضوعی با صفحه‌ای در یک فضای بحث در حال حاضر غیرفعال است. کاربرانی که اختیارات suppressredirect (فرونشانی تغییرمسیر) یا move-subpages (انتقال زیرصفحه‌ها) را ندارند، قابلیت جابجایی صفحه‌ها را نیز نخواهند داشت.

نسخهٔ کنونی[ویرایش]

نسخهٔ کنونی اسکریپت در کاربر:Jeeputer/pageswap.js قرار دارد.