باشگاه فوتبال ماملودی سانداونز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مملودی سانداونز
نام کاملباشگاه فوتبال مملودی سانداونز
لقب‌(ها) برزیلی‌ها

بافانا با استایل

صندل‌ها
نام غیررسمیسانداونز، سان
تاریخ بنیان‌گذاری۱۹۷۰؛ ۵۴ سال پیش (۱۹۷۰-خطا: زمان نامعتبر}})
زمینِ بازیورزشگاه لوکاس مسترپیز موریپی
ورزشگاه لوفتوس ورسفلد
گنجایش۲۸۹۰۰ نفر
۵۱۷۶۲ نفر
مالکپاتریس موتسیپ
لیگلیگ برتر فوتبال آفریقای جنوبی
وبگاه
www.sundownsfc.co.za

باشگاه فوتبال ماملودی سانداونز (که خلاصه‌وار با نام Sundowns شناخته می‌شود) یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای آفریقای جنوبی مستقر در مملودی، پرتوریا در استان خائوتنگ است که در لیگ برتر فوتبال آفریقای جنوبی، بالاترین رده سیستم لیگ فوتبال حرفه‌ای در این کشور بازی می‌کند. این تیم که در دهه ۱۹۷۰ تأسیس شد، بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه لوفتوس ورسفلد و ورزشگاه لوکاس مسترپیز موریپی انجام می‌دهد.

سانداونز متعلق به بازرگان اهل آفریقای جنوبی، پاتریس موتسیپ است و از نظر ارزش مالی، یکی از با ارزش‌ترین باشگاه‌های قاره آفریقا است.[۱]

لیگ قهرمانان آفریقا[ویرایش]

این باشگاه تاکنون سیزده مرتبه در لیگ قهرمانان آفریقا شرکت کرده‌است و یک مرتبه در سال ۲۰۱۶ قهرمان این رقابت‌ها شده‌است. همچنین در فصل ۲۰۲۱–۲۰۲۰ آن‌ها با پیروزی ۱۱ بر ۱ مقابل باشگاه فوتبال کوت دی اور بهترین پیروزی تاریخ این رقابت‌ها را به نام خودشان ثبت کرده‌اند.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. "Most valuable football clubs in Africa as of the 2021/2022 season, by market value". mirror. 20 September 2021. Retrieved 18 November 2021.
  2. Football, CAF-Confedération Africaine du. "Sundowns break the record – Biggest victories in CAF Champions League history". CAFOnline.com (به انگلیسی). Retrieved 2020-05-28.

پیوند به بیرون[ویرایش]