پرش به محتوا

ویلبر اسکویل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ویلبر اسکویل
اسکویل در سال ۱۹۱۰
زادهٔ۲۲ ژانویه ۱۸۶۵
بریجپورت، کنتیکت، آمریکا
درگذشت۱۰ مارس ۱۹۴۲ (۷۷ سال)
گینزویل، فلوریدا، آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهداروساز

ویلبر لینکلن اسکویل (۲۲ ژانویه ۱۸۶۵–۱۰ مارس ۱۹۴۲)[۱] یک داروساز آمریکایی که برای ساخت «تست ارگانولپتیک اسکویل»، که در حال حاضر به عنوان مقیاس اسکوویل استاندارد شناخته می‌شود.

اودر سال ۱۹۱۲ آزمون و مقیاس را در حالی که در شرکت داروسازی بانوان دیویس برای اندازه‌گیری میزان تندی از فلفل‌های مختلف فلفل قرمز کار می‌کرد، ابداع کرد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

اسکویل در بریجپورت، کانکتیکات متولد شد. در ۱ سپتامبر ۱۸۹۱ در ولستون (کوئینسی، ماساچوست) با «کورا بی. اپهام» ازدواج کرد. آن‌ها دارای دو فرزند به نام‌های امی آگوستا (متولد ۲۱ اوت ۱۸۹۲) و روت اپهام (متولد ۲۱ اکتبر ۱۸۹۷) بودند. َ[۲]

اسکویل کتابی را به نام هنر ترکیب نوشت. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۸۹۵ منتشر شد. این کتاب به عنوان یک مرجع دارویی تا ۱۹۶۰ استفاده شده‌است. اسکویل همچنین در مورد عصاره و عطر، که شامل صدها فرمولاسیون می‌شود نیز یادداشت‌هایی داشت. او همچنین استاد دانشگاه دارو سازی و علوم و بهداشت ماساچوست بود. در سال ۱۹۱۲ آزمون و مقیاس را در حالی که در شرکت داروسازی بانوان دیویس برای اندازه‌گیری بوی تندی از فلفل‌های مختلف فلفل قرمز کار می‌کرد، ابداع کرد. این مقیاس در حال حاضر به عنوان مقیاس اسکوویل استاندارد شده‌است.

جوایز[ویرایش]

در سال ۱۹۲۲، اسکویل جایزه ایبرت از انجمن داروسازی آمریکا به دست آورد و در سال ۱۹۲۹ او موفق به دریافت مدال افتخار رمینگتون شد. اسکویل همچنین دکترای افتخاری علوم را از دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۲۹ دریافت کرده‌است.

در سال ۲۰۱۶ گوگل ۱۵۱مین سالگرد تولد ویلبر اسکویل را با تغییر گوگل دودل گرامی داشت.[۳]

پانویس[ویرایش]

  1. "Wilbur Scoville".
  2. Homer Worthington Brainard (1915). A Survey of the Scovils Or Scovills in England and America: Seven Hundred Years of History and Genealogy. Priv. print. Retrieved 30 April 2012.
  3. «Wilbur Scoville's 151st Birthday». www.google.com. دریافت‌شده در ۲۰۱۶-۰۹-۲۳.

منابع[ویرایش]