پرش به محتوا

مونیکا اندرسون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مونیکا اندرسون
محل تحصیلدانشگاه ایالتی شیکاگو دانشگاه مینه‌سوتا
پیشینه علمی
شاخه(ها)علوم رایانه, رباتیک
محل کاربخش علوم کامپیوتر, دانشگاه آلاباما
استاد راهنمانیکولاس پاپانیکولوپولوس

مونیکا اندرسون یک دانشمند رایانه آمریکایی است که دانشیار علوم رایانه در دانشگاه آلاباما است. اندرسون روی رباتیک کار می‌کند، با تمرکز بر سیستم‌های چند عاملی‌، سیستم‌های چند روباتی و رابط‌های کاربری . اندرسون در سال ۲۰۰۸ جایزه تعالی آموزش UPE را دریافت کرد،[۱] و کارگاه آموزشی (AAAI 2008) در مورد تحرک و بکاربری[۲] را در بیست و سومین کنفرانس AAAI در مورد هوش مصنوعی سازماندهی کرد.

تحصیلات[ویرایش]

اندرسون در سال ۱۹۹۰ مدرک کارشناسی علوم رایانه را از دانشگاه ایالتی شیکاگو[۳] و در سال ۲۰۰۶ مدرک پی‌اچ‌دی را در رشته علوم و مهندسی رایانه از دانشگاه مینه سوتا دریافت کرد.[۳]

تحقیقات و پژوهش[ویرایش]

اندرسون مدیر آزمایشگاه مستقل توزیع شده در بخش علوم رایانه در دانشگاه آلاباما است که شامل چندین پروژه مرتبط با سیستم‌ها و رابط‌های کاربری چند عامله و چند روباتی و معتبر است.[۴] نتایج حاصل از این پروژه‌ها شامل شناسایی عوامل کاهش‌دهنده اعتماد اپراتور به سیستم‌های مستقل، مکانیسم‌هایی برای افزایش خودکارآمدی در دوره‌های مقدماتی علوم رایانه با استفاده از روباتیک، و رویکردهای بهبود طراحی چارچوب‌های دستگاه مستقل است.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Monica Anderson". Computing Research Association Education (CRA-E) (به انگلیسی). Retrieved 2021-02-28.
  2. Anderson, Monica; Jenkins, Odest Chadwicke; Oh, Paul (2009-01-18). "The Seventeenth Annual AAAI Robot Exhibition and Manipulation and Mobility Workshop". AI Magazine (به انگلیسی). 30 (1): 95. doi:10.1609/aimag.v30i1.2208. ISSN 2371-9621.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "Computer Science – The University of Alabama College of Engineering". Computer Science - The University of Alabama College of Engineering (به انگلیسی). Archived from the original on 25 January 2021. Retrieved 2021-02-28.
  4. «About DSL | UA Distributed Autonomy Lab» (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۱۹.