مایکرو سنتر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مایکرو سنتر
نوعخصوصی
بنا نهادهکلمبوس، اوهایو، ایالات متحده آمریکا
۱۹۷۹؛ ۴۵ سال پیش (۱۹۷۹-خطا: زمان نامعتبر}})[۱]
بنیانگذاران
  • جان بیکر
  • بیل بین
[۲]
دفتر مرکزیهیلیارد، اوهایو، ایالات متحده آمریکا
افراد کلیدی
محصولاتکامپیوتر ها ، قطعات کامپیوتر ، وسایل الکترونیکی
درآمد۲.۴ میلیون دلار
مادرمایکرو الکترونیک
وبگاه

مایکرو سنتر (انگلیسی: Micro Center) یک فروشگاه خرده فروشی محصولات کامپیوتر که دفتر اصلی آن در هیلیارد در ایالت اوهایو ایالات متحده قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۷۹ میلادی تاسیس شد و از سال ۲۰۲۱ ۲۵ فروشگاه در ۱۶ ایالت آمریکا دارد.

تاریخچه[ویرایش]

مایکرو سنتر در کلمبوس، اوهایو در سال ۱۹۷۹ توسط جان بیکر و بیل باین، دو کارمند سابق رادیو شاک، با سرمایه گذاری ۳۵۰۰۰ دلاری تأسیس شد.[۲][۶] اولین فروشگاه مایکرو سنتر در ویترینی به مساحت ۹۰۰ فوت مربع (۸۴ متر مربع) واقع در مرکز خرید خیابان لین در آرلینگتون بالاتر، اوهایو تأسیس شد. این فروشگاه از نزدیکی خود به دانشگاه ایالتی اوهایو و اندیشکده علمی انستیتوی یادبود بتله، که پایگاه مشتریان زیادی و منبعی از فروشندگان با سواد کامپیوتری را فراهم می کرد، سود می برد.[۷] هدف آنها برای سال اول ۳۰ میلیون دلار فروش بود و ۲۹.۹ میلیون دلار به دست آوردند.

در سال ۲۰۰۹، مایکرو سنتر یک سرویس "پیکاپ ۱۸ دقیقه ای" را ایجاد کرد که در آن مشتریانی که کالا را در وب سایت خود سفارش می دهند می توانند آن را در ۱۸ دقیقه از فروشگاه تحویل بگیرند.[۸]

از سال ۲۰۲۱، ۲۵ فروشگاه مایکرو سنتر در سراسر کشور در ۱۶ ایالت، از جمله کالیفرنیا، کلرادو، جورجیا، ایلینوی، کانزاس، مریلند، ماساچوست، میشیگان، مینه‌سوتا، میزوری، نیوجرسی، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، تگزاس و ویرجینیا وجود دارد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Eaton, Dan (January 16, 2014). "Micro Center opening stores in Brooklyn, Queens". Columbus Business First. Retrieved September 23, 2015.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Franklin, Peter D. (November 4, 1990). "The Miracle on Lane Avenue". The Columbus Dispatch.
  3. "For Profit Corporation Annual Report" (PDF). www.sos.ks.gov. September 2015. Retrieved November 2, 2016.
  4. "Peggy Wolfe at Micro Electronics, Inc. : Chief Operating Officer". leadferret.com. Retrieved November 3, 2016.
  5. "Trademark/Service Mark Application, Principal Register". tsdr.uspto.gov. August 16, 2013. Archived from the original on 20 November 2021. Retrieved November 3, 2016.
  6. Columbus Dispatch DFAS Magazine, "Doing the Right Thing Right" December 1995, p.12
  7. Verdon, Joan (March 16, 2007). "Service is their password - Computer chain to open N.J. store". The Record. Hackensack, NJ. p. B01. Retrieved November 8, 2016.
  8. «Micro Center First Retailer to Host DJI Mavic Pro Experience». newschannel10. دسامبر ۲۰, ۲۰۱۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در دسامبر ۲۰, ۲۰۱۶.

پیوند به بیرون[ویرایش]