راهنما:مقدمه‌ای بر ویرایش با ویرایشگر متنی/2

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ویرایش صفحه‌ها
فعال‌سازی حالت ویرایش

قالب بندی
مرتب‌سازی

پیوندویکی و پیوند بیرونی
متصل کردن صفحه‌ها به یکدیگر

ایجاد مقاله‌های جدید
ایجاد یک صفحه از ابتدا

خلاصه
آنچه را آموخته‌اید مرور کنید


بیشتر مقاله‌ها معمولاً نیاز به مقدار کمی قالب‌بندی متنی دارند.

تمام قالب‌بندی متن به‌واسطهٔ قرار دادن نمادهایی در هر طرف قطعات متنی قابل دستیابی است. می‌توان نشانه‌گذاری را به‌صورت دستی درج کنید، یا این که برای درج آن از نوار ابزار موجود در بالای جعبهٔ ویرایش استفاده کنید.

عنوان‌های بخش‌ها و زیربخش‌ها را می‌توان با کلیک بر روی  پیشرفته و سپس کلیک بر روی عنوان  در نوار ابزاری که نمایش یافته، اضافه کرد.

انتخاب «سطح ۲» در این منو متن را به‌عنوان عنوان یک بخش اصلی قالب‌بندی می‌کند که در تمام صفحه‌های ویکی‌پدیا بیشترین کاربرد را دارد.
«سطح ۳» یک زیربخش می‌سازد که ذیل بخش‌های سطح ۲ قرار می‌گیرد و سایر سطوح نیز به همین ترتیب.
برای ایجاد یک عنوان بخش بدون استفاده از نوار ابزار، متن را در میان نمادهای = قرار دهید؛ تعداد نمادهای = در هر طرف از متن نشان‌گر سطح عنوان است:
==بخش== (سطح ۲)
===زیربخش=== (سطح ۳)

متن را می‌توان با استفاده از دکمه‌های ض و کج در نوار ابزار، به‌شکل پررنگ یا کج (ایتالیک) درآورد.
برای ایجاد متن پررنگ و کج بدون استفاده از نوار ابزار، متن را در میان آپاستروف ' قرار دهید؛ سه آپاستروف در هر طرف برای متن پررنگ، یا دو آپاستروف در هر طرف برای متن کج.
'''پررنگ'''
''کج''
عنوان موضوع مقاله همواره در نخستین اشاره به‌صورت پررنگ نوشته می‌شود و در تکرارهای بعدی به‌شکل عادی. برای مشاهدهٔ راهنماها پیرامون زمان و چگونگی استفاده از متون پررنگ و کج، بخش‌های مرتبط با پررنگ نوشتن و کج نوشتن در شیوه‌نامهٔ ویکی‌پدیای فارسی را ببینید.