پرش به محتوا

جیمز واینز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جیمز واینز
زادهٔ۱۹۳۲
اوک پارک، ایلینوی، ایلینوی
ملیتAmerican
پیشهمعمار
جایزه(ها)Smithsonian National Design Award: Lifetime Achievement; 2013 Premio di Architettura ANCE (2011) Chrysler Award for Design Innovation; 1995 Architectural Record Award for Excellence in Residential Design (1985), The Pulitzer Prize Award for Graphic Art (1955)
شرکت‌های همکارSITE environmental Design
پروژه‌هاGhost Parking Lot, Indeterminate Facade, Tilt Building, Forest Building, HighRise of Homes, Highway 86, Laurie Mallet House, Museum of Islamic Arts Proposal, Madison Square Park Kiosk (شیک شک)
معماری از جیمز واینز

جیمز واینز، معمار و هنرمند آمریکایی است که به خصوص در ارتباط با طراحی محیطی شهرت دارد. او رئیس و بنیانگذار شرکت سایت (به انگلیسی: SITE) است که از سال ۱۹۷۰ در حوزه هنر محیطی فعالیت می‌کند. او در شرکت میان رشته‌ای خود بر طراحی ساختمان‌ها، فضاهای عمومی، آثار هنری محیطی محصولات و انواع مسائل مختلف تمرکز دارد. مسئله اصلی او طراحی سبز بوده‌است.

سرگذشت[ویرایش]

واینز در سال ۱۹۵۶ از دانشگاه سیراکیوس فارغ‌التحصیل شد و با فوشیپ گوگنهایم از طرف آکادمی آمریکایی به رم رفت. بعد از آن از آن کار خود را به عنوان مجسمه‌ساز و طراح گرافیک و در همکاری با شرکت‌های معتبری چون، «سواچ»، «کانال تلویزیونی ام.تی. وی»، «ایسوزا»، «دیزنی» و بسیاری دیگر به طراحی شناخته شده تبدیل شد.

او سابقه تدریس در دانشگاه‌های بسیاری را در کارنامه دارد، ازجمله دانشگاه نیویورک، کالج دارتموث، دانشگاه ویسکانسین، مؤسسه فناوری نیوجرسی، مرکز طراحی کوپریونیون و دانشگاه اکلاهما. او در حال حاضر استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بوده و علاوه بر آن در ۵۲ کشور مختلف دربارهٔ موضوع طراحی سبز، سخنرانی و تدریس داشته‌است.

کتابها[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]