امیلی اربلدینگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
امیلی اربلدینگ
اربلدینگ در سال ۲۰۱۶
زادهٔ۱۹۶۱ (۶۲–۶۳ سال)
محل تحصیلدانشگاه کرنل (بی‌ای، ام‌اس)
دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا (ام‌دی)
مدرسه بهداشت عمومی بلومبرگ جانز هاپکینز (ام‌دی–پی‌اچ‌دی)
پیشینه علمی
شاخه(ها)بیماری‌های عفونی
محل کارمدرسه بهداشت عمومی بلومبرگ جانز هاپکینز
مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی

امیلی جی اربلدینگ (متولد ۱۹۶۱) یک پزشک و دانشمند آمریکایی است. او مدیر بخش میکروبیولوژی و بیماری‌های عفونی در مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) است. اربلدینگ قبلاً معاون بخش ایدز در این سازمان بود. او یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی جانز هاپکینز بود و به عنوان مدیر خدمات بالینی اداره بهداشت شهر بالتیمور خدمت کرده است.

تحصیلات[ویرایش]

اربلدینگ از دانشگاه کرنل فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد علوم را از این دانشگاه دریافت کرد.[۱] پایان‌نامه کارشناسی ارشد او در سال ۱۹۸۵ با عنوان متابولیسم گلوتامین در روده کوچک بود. او مدرک پزشکی خود را از دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا دریافت کرد و دوره رزیدنتی خود در رشته پزشکی داخلی را در مرکز پزشکی دانشگاه نورث وسترن به پایان رساند و به عنوان دستیار ارشد پزشکی شروع به فعالیت کرد. او در حین تکمیل فلوشیپ بیماری‌های عفونی در بیمارستان جانز هاپکینز، مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را با تمرکز در زمینه اپیدمیولوژی از دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ دریافت کرد.[۱][۲]

حرفه[ویرایش]

اربلدینگ ۱۴ سال را در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز در بخش بیماری‌های عفونی گذراند و مدیر خدمات بالینی برنامه کنترل ایدزاداره بهداشت شهر بالتیمور بود.[۱][۲] اربلدینگ به عنوان معاون بخش ایدز در موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) نیز خدمت می‌کرد. در آنجا او در تمام جنبه‌های مدیریت برنامه‌های علمی و پشتیبانی، کمک به طراحی و اجرای طرح‌های جدید شامل تحقیقات پایه، بازترجمه بالینی و مدیریت برنامه‌های پیچیده و اهدای کمک هزینه‌های خارج به مدارس و زیرساخت‌های تحقیقاتی مشارکت داشت.[۱] در سال ۲۰۱۷، اربلدینگ مدیر بخش میکروبیولوژی و بیماری‌های عفونی در "NIAID" شد. او مسئول برنامه‌ریزی استراتژیک و علمی برنامه تحقیقاتی پیچیده ملی و یک برنامه بین‌المللی موسوم به "DMID" است. برنامه "DMID" از تحقیقات اولیه، پیش بالینی و بالینی در مورد علل، تشخیص، درمان و پیشگیری از طیف وسیعی از عوامل بیماری‌زا، از جمله موارد مربوط به دفاع زیستی و بیماری‌های عفونی نوظهور، پشتیبانی می‌کند.[۱][۲] اربلدینگ در کارگروه بررسی و تحقیق پیرامون التهاب نخاعی حاد در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیز خدمت می‌کند.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ ۱٫۴ "Emily Erbelding, M.D. , M.P.H. | NIH: National Institute of Allergy and Infectious Diseases". www.niaid.nih.gov. 8 May 2018. Retrieved 2020-03-29.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ "Emily Erbelding, M.D. , M.P.H." Office of Human Resources (به انگلیسی). 2018-12-13. Retrieved 2020-03-29.
  3. "Acute Flaccid Myelitis Task Force Biographies | Board of Scientific Counselors | CDC". www.cdc.gov (به انگلیسی). 2019-10-10. Retrieved 2020-03-29.