البلاد (روزنامه بحرینی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
البلاد (روزنامه بحرینی)
نوعروزانه
ناشرانتشارات البلاد
بنیان‌گذاری۲۰۰۸؛ ۱۶ سال پیش (۲۰۰۸-خطا: زمان نامعتبر}})
زبانزبان عربی
شمارگان۱۰٫۰۰۰ (۲۰۱۳)
وبگاه

البلاد (عربی: البلاد) یک روزنامه سیاسی و جامع به زبان عربی است که در بحرین منتشر می‌شود و مونس المردی سردبیر آن است. این روزنامه روزانه در ۱۰ هزار نسخه چاپ می‌شود.

تاریخچه[ویرایش]

البلاد در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۸ در طول یک دوره زمانی که کشور شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زمینه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران بود، تأسیس شد و توسط انتشارات البلاد برای چاپ ، انتشار و توزیع منتشر می‌شود.[۱][۲] وب سایت رسمی آن در همان روز به عنوان اولین شماره روزنامه منتشر شد.[۳][۴]

نامگذاری[ویرایش]

نامگذاری این روزنامه با اشاره به نام کشور نمادگرایی و معانی بزرگی که منعکس کننده این واقعیت است که البلاد سخنگوی پادشاهی بحرین است.[۵][۶]

خط کار روزنامه[ویرایش]

البلاد یک روزنامه مستقل در تلاش با تأکید بر وابستگی عربی و اسلامی بحرین و ترویج وحدت ملی است و در عین حال بیانگر احترام به اصول دموکراسی و پلورالیسم سیاسی، مذهبی و فرهنگی می‌باشد. این روزنامه همچنان در رابطه با حفظ دستاوردهای ملی و تلاش در جهت ساخت و توسعه و تقویت ارزش‌های آزادی، عدالت، برابری، حقوق بشر و مشارکت در دستیابی به اراده مردم فعالیت می‌کند. البلاد تریبونی برای سخنرانی در فضای آزاد برای دیدگاه‌های مختلف و میدانی برای نقد سازنده و بیان‌کننده آرزوهای جامعه و نگرانی‌های آن درمیان دسته‌ها و اجزای مختلف جامعه است، که این نشان‌دهنده موقعیت فرهنگی بحرین و موقعیت اقتصادی متمایز آن در سطح منطقه و جهان است.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. "About IAA". Information Affairs Authority. Archived from the original on 6 October 2014. Retrieved 10 September 2014.
  2. Abdallah Shalaby; Salah al Din al Jurshi; Mostafa El Nabarawy; Moheb Zaki; Qays Jawad Azzawi; Antoine Nasri Messarra (2010). Towards a Better Life: How to Improve the State of Democracy in the Middle East and North Africa. GPoT. p. 127. ISBN 978-605-4233-21-2. Retrieved 4 October 2014.
  3. "IAA President Receives Al Bilad Newspaper Editor-in-Chief". Bahrain News Agency. 26 December 2010. Retrieved 10 September 2014.
  4. "The First Report on Press and Journalism in Bahrain" (PDF). WAN IFRA. July 2011. Archived from the original (PDF) on 4 March 2016. Retrieved 10 September 2014.
  5. Rosie Bsheer (27 March 2011). "Is Bahrain Back to Normal?". Jadaliyya. Retrieved 10 September 2014.
  6. "Report of the Bahrain Independent Commission of Inquiry" (PDF). Bahrain Independent Commission of Inquiry. Retrieved 10 September 2014.
  7. "Clients" (PDF). Hill and Knowlton Strategies. 2014. Archived from the original (PDF) on 10 September 2014. Retrieved 10 September 2014.

پیوند به بیرون[ویرایش]