پاستیل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پاستیل
مجموعه‌ای از پاستیل‌ها در بازاری در بارسلون
گونهقنادی
خاستگاهانگلیس
آلمان
مواد اصلیژلاتین
انواعپاستیل خرسی، پاستیل کرمی

پاستیل نوعی شیرینی کوچک و لاستیکی مانند می‌باشند. انواع اصلی و قدیمی پاستیل‌ها از شکر، شربت گلوکز، طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌های خوراکی و ژلاتین ساخته شده‌اند. به‌کارگیری ژلاتین در ساخت و تولید پاستیل باعث می‌شود که به پاستیل حالت ژله‌ای بدهد و هنگام خوردن در دهان آب شود و باعث چسبناکی آن شود.[۱][۲]

استفاده ژلاتین نامناسب که از حیوانات با ذبح غیر اسلامی تهیه شده باشد، میتواند این محصولات را برای استفاده توسط مسلمین حرام کند، لذا با توجه به محبوبیت بازار فروش این محصولات کشورهای مسلمان از جمله ایران و اندونزی در تولید این محصول از پیشرفته‌ترین کشورها هستند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «آیا می‌دانید جنس ماده ژلاتینی پاستیل از چیست؟». عصر علم. بایگانی‌شده از [من پاستیل دوست دارم http://www.asreelm.com/pectin-jelly-gum-gelling-agent/ اصلی] مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک) در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۳.
  2. Burey, P. ; Bhandari, B. R. ; Rutgers, R. P. G. ; Halley, P. J. ; Torley, P. J. (2009-01-01). "Confectionery Gels: A Review on Formulation, Rheological and Structural Aspects". International Journal of Food Properties. 12 (1): 176–210. doi:10.1080/10942910802223404. ISSN 1094-2912.