یوجین اسکات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یوجین اسکات
نام هنگام تولدیوجین اسکات
زادهٔ(سن ۳۵) ۲۲ آوریل ۱۹۸۱
واشینگتن، دی.سی.، ایالات متحده
محل تحصیلدانشگاه هاروارد، کارشناسی ارشد؛ دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، کارشناسی، مؤسسه سیاست و خدمات عمومی دانشگاه جرج‌تاون.
پیشهخبرنگار و گزارشگر روزانه فیکس وبلاگ واشینگتن پست
Creditsاعتبار سرشناسی: خبرنگار اخبار فوری سیاسی، سی. ان. ان (سیاست)[۱]

یوجین اسکات (انگلیسی: Eugene Scott,[۲] زادهٔ واشینگتن، دی.سی. آمریکا، (سن ۳۵)) روزنامه‌نگار است. وی گزارشگر روزانه وبلاگ «فیکس» در واشینگتن پست می‌باشد.[۳][۴] اسکات تا کنون برنده جوایز و بورس‌های تحصیلی متعددی برای فعالیت‌هایش به‌ویژه در زمینه سیاست و تجارت و آموزش شده‌است.

سنین جوانی و تحصیل[ویرایش]

وی در واشینگتن دی.سی.، ایالات متحده آمریکا متولد و بزرگ شد.[۵] اسکات در یک خانواده سیاسی در منطقه هیل واشینگتن، دی.سی. رشد کرد، او بعداً این شهر را ترک کرد. وی برای ادامه تحصیل به کارولینای شمالی و ماساچوست رفت و در کانزاس سیتی و فینیکس (آریزونا)، کار کرد. اسکات همچنین مدتی را در آفریقای جنوبی گذراند.

اسکات از دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل فارغ‌التحصیل شد و لیسانس روزنامه‌نگاری را دریافت کرد. وی سپس در مدرسه حکومت جان اف. کندی در دانشگاه هاروارد به تحصیل پرداخت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت عمومی گرفت.[۶]

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

کار روزنامه‌نگاری سیاسی یوجین اسکات از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، این زمانی بود که او در یک برنامه بورس تحصیلی که توسط ناشر سابق واشینگتن پست دونالد ای. گراهام ایجاد شد شرکت کرد. اسکات در سپتامبر ۲۰۱۷ به واشینگتن پست پیوست و در وبلاگ «فیکس» مشغول به کار شد و در زمینه سیاست‌های هویتی می‌نوشت. وی یکی از اعضای مؤسسه سیاست و خدمات عمومی جرج تاون بود. یوجین پیش از پیوستن به واشینگتن پست، خبرنگار اخبار فوری بررسی سیاست در سی‌ان‌ان بود، اسکات در ۲۰۱۶ در زمینه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ گزارش تهیه می‌کرد و گزارشگر ارشد تیم اخبار فوری وب سایت سی‌ان‌ان بود. اسکات به‌طور منظم گزارشگر آب و هوا در کانال‌های ام‌اس‌ان‌بی‌سی، ان‌پی‌آر و سی‌بی‌اس می‌باشد. اسکات همزمان که در سی‌ان‌ان مشغول به کار بود، در مجموعه ای به نام «اولین باری که فهمیدم سیاه‌پوست هستم» شرکت کرد،[۷] این مصاحبه باعث ایجاد گفتمان عمومی در مورد نحوه رفتار با اشخاص رنگین‌پوست شد.

اسکات همچنین یک محقق در مجله تایم و خبرنگار در شارلوت آبزرور و کیپ آرگوس بود.[۸]

یوجین اسکات ۹ سال به عنوان گزارشگر در «آریزونا ریپابلیک» کار کرد.[۸]

منابع[ویرایش]

  1. When I realized I was black
  2. Kantilaftis، Helen. «Top 12 Most Influential Journalists Of Today | Student Resources» (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۱-۲۳.
  3. Covering identity politics: Tips from the Washington Post’s Eugene Scott
  4. Jul 21st 2020 - 7am, Eugene Scott |. "Eugene Scott: Trump may finally be facing the political consequences of his untrustworthiness". West Central Tribune (به انگلیسی). Retrieved 2020-12-23.
  5. Evans, Garrett (2016-09-08). "Eugene Scott". TheHill (به انگلیسی). Retrieved 2020-12-23.
  6. "Eugene Scott". www.hks.harvard.edu (به انگلیسی). Retrieved 2020-12-23.
  7. Eugene Scott: When I realized I was black - CNN Video, retrieved 2020-12-23
  8. ۸٫۰ ۸٫۱ College, Wheaton. "Eugene Scott". Wheaton College (به انگلیسی). Retrieved 2020-12-26.