پژوهشکده دولتی روابط بین‌المللی مسکو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پژوهشکده دولتی ارتباطات بین‌المللی مسکو
Московский государственный институт международных отношений
Official logo
نوعدانشگاه دولتی
بنیانگذاری شده۱۴ اکتبر ۱۹۴۴؛ ۷۹ سال پیش (۱۹۴۴-14}})
بودجه۱,۷ میلیارد روبل (۲۷ میلیون یورو)
رئیسآناتولی وی تورکونوف
کارمندان مدیریتی۱,۲۵۴ (۲۰۱۹)
کارشناسی۹,۷۲۶ (۲۰۱۹)
موقعیتمسکو، روسیه
وبگاه

پژوهشکده دولتی ارتباطات بین‌المللی مسکو یا مگیمو (به مخفف روسی:МГИМО) دانشگاه دولتی است که پیرامون ارتباطات بین‌المللی جهان پژوهش می‌کند و از دو بخش آموزش و پژوهش تشکیل شده است. این پژوهشکده وابسته به وزارت امور خارجه روسیه است و در ۱۴ اکتبر ۱۹۴۴ تأسیس شده است. در زمان حاضر بیش از ۴۵۰۰ دانشجوی روسی و غیر روسی در این پژوهشکده تحصیل می‌نمایند و پژوهشکده یاد شده از ۱۴ دانشکده (مثل دانشکده اقتصاد، دانشکده روزنامه‌نگاری دولتی و دانشکده روابط بین‌الملل) تشکیل شده است.

ساختمان مگیمو
ساختمان مگیمو

این دانشگاه دانشجویان را در ۱۸ زمینه آماده می کند شامل: روابط بین الملل، مطالعات منطقه ای خارجی، اقتصاد (روابط اقتصادی بین‌المللی)، فقه (حقوق بین‌الملل)، روزنامه نگاری (روزنامه نگاری بین‌المللی)، تاریخ، علوم سیاسی، تبلیغات و روابط عمومی، جامعه‌شناسی، مدیریت، تجارت (تجارت بین‌الملل)، مدیریت زیست‌محیطی و طبیعت، مدیریت دولتی و شهری، مالی و اعتبار، زبان‌شناسی، آموزش معلمان، روان‌شناسی، مدیریت پرسنل و انفورماتیک تجاری.[۱]

تاریخچه[ویرایش]

۴ اکتبر ۱۹۴۴ به عنوان تاریخ تاسیس مگیمو در نظر گرفته می‌شود، زمانی که دانشکده بین‌المللی دانشگاه دولتی مسکو، که یک سال قبل تاسیس شده بود، به یک موسسه جداگانه تبدیل شد. اولین ثبت نام در مگیمو ۲۰۰ دانشجو بود. در میان آنها پنج قهرمان اتحاد جماهیر شوروی بودند که به دلیل موفقیت‌های خود در جنگ بزرگ میهنی این عنوان را دریافت کردند. از سال ۱۹۴۶، دانشجویانی از کشورهای خارجی برای تحصیل در مگیمو فرستاده شدند[۲].

در سال ۱۹۴۸، دو دانشکده تشکیل شد: تاریخ و حقوق بین‌الملل و بین‌المللی. یک سال بعد، دانشکده اقتصاد (از سال ۱۹۵۰ - اقتصاد بین الملل) ایجاد شد. در همان سال، یک دانشکده روزنامه نگاری و یک دانشکده مترجمان همزمان در دانشکده تاریخ و امور بین الملل افتتاح شد. در سال ۱۹۵۴، مؤسسه شرق شناسی مسکو در مگیمو گنجانده شد[۲].

زبان های تدریس شده[ویرایش]

در حال حاضر، 54 زبان در مگیمو تدریس می شود[۳]:

رهبران موسسه[ویرایش]

سایت پژوهشکده[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Факультеты и учебные институты, кафедры". mgimo.ru. Retrieved 2019-09-23.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "История МГИМО". mgimo.ru. Retrieved 2019-09-23.
  3. "تدریس زبان های خارجی در MGIMO (مدارس)". mgimo. ru. Retrieved 2019-11-20.