کراش باندیکوت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کراش باندیکوت
شخصیت کراش باندیکوت (مجموعه بازی)
نخستین بازیکراش باندیکوت (بازی ویدئویی) (۱۹۹۶)
پدیدآور
طراحCharles Zembillas
Joe Pearson
صداپیشه
کراش باندیکوت
کراش باندیکوت
اطلاعاتِ درون‌داستانی
گونهباندیکوت نواری شرقی
جنسیتمرد

کراش باندیکوت (به انگلیسی: Crash Bandicoot) (به اختصار کراش) یک شخصیت بازی‌های رایانه‌ای و اولین و مهم‌ترین شخصیت سری بازی‌های کراش باندیکوت است. در این سری بازی‌ها کراش یک باندیکوت است که با دستکاری ژنتیکی توسط دکتر نئو کورتکس ساخته شده‌است و سعی می‌کند که در سه جزیرهٔ متوالی در جنوب شرقی استرالیا زندگی آرامی داشته باشد. در تمامی شماره‌های سری آرامش او توسط دشمن کینه جو و همچنین خالق او دکتر نئو کورتکس به هم می‌خورد و کرش درتلاش است تا او را شکست داده تا زندگی اش به حالت عادی بازگردد. همچنین او همواره به همراه هم پیمانان خود یعنی خواهرش کوکو باندیکوت و دوستش کرانچ باندیکوت و محافظ باستانی جزیره یعنی آکو آکو است.

سازندگان کراش اندی گاوین و جیسون رابین هستند و طراحی اولیه او توسط چارلز زمبیلاس انجام گرفته‌است. کراش برای شرکت سونی حکم یک کاراکتر رقیب را در برابر ماریوی شرکت نینتندو و سونیک شرکت سگا داشت. از زمانی حق نشر بازی به شرکت رادیکال اینترتینمنت رسید آنها مجدداً او را طراحی کردند و تغییراتی در حرکات و ظاهر او ایجاد کردند که بسیاری از این تغییرات مورد نکوهش قرار گرفت.

شخصیت کراش باندیکوت در بازی کراش: ذهن جهش‌یافته

منابع[ویرایش]

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Crash_Bandicoot_(character)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۱ آوریل ۲۰۱۰ (میلادی).