پادربورن

مختصات: ۵۱°۴۳′۰″ شمالی ۸°۴۶′۰″ شرقی / ۵۱٫۷۱۶۶۷°شمالی ۸٫۷۶۶۶۷°شرقی / 51.71667; 8.76667
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پادربورن
Paderborn town hall
Paderborn town hall
پرچم پادربورن
پرچم
نشان پادربورن
نشان
مختصات: ۵۱°۴۳′۰″ شمالی ۸°۴۶′۰″ شرقی / ۵۱٫۷۱۶۶۷°شمالی ۸٫۷۶۶۶۷°شرقی / 51.71667; 8.76667
کشورآلمان
ایالتنوردراین وستفالن
منطقه اداریدتمولد
ناحیهپادربورن
تقسیمات۸
مدیریت
 • شهردارMichael Dreier (CDU)
مساحت
 • کل۱۷۹٫۳۸ کیلومتر مربع (۶۹٫۲۶ مایل مربع)
بلندی
۹۴–۳۴۷ متر (خطای عبارت: عملگر < دور از انتظار پا)
جمعیت
 • کل۱۵۲۵۰۳
 • تراکم۸۵۰/کیلومتر مربع (۲۲۰۰/مایل مربع)
منطقه زمانی
CET/CEST (UTC+1/+2)
کدهای پستی
۳۳۰۹۸–۳۳۱۰۶
کدهای شماره‌گیری۰۵۲۵۱, ۰۵۲۵۲, ۰۵۲۵۴, ۰۵۲۹۳
پلاک خودروPB
وبگاه

این شهر با جمعیت ۱۵۲۵۰۳ نفری (۲۰۲۰) واقع در شرق ایالت نوردراین-وستفالن آلمان واقع است.[۱] این شهر یک شهر دانشگاهی است و اولین دانشگاه منطقه وستفالن در سال ۱۶۱۴ در این شهر تأسیس شد که بعداً به دانشکده الهیاتی مستقلی تبدیل شد و در سال ۱۹۷۲ دانشگاه جدیدی در این شهر احداث شد.

این شهر مرزهای فعلی خود را از طریق ادغام جوامع اطراف در جریان اصلاحات منطقه ای در نوردراین-وستفالن در سال ۱۹۷۴ بدست آورد که باعث شد پادربورن به شهری بزرگ تبدیل شود.

امروزه پادربورن در میان بزرگترین شهرهای آلمان در رده ۵۴ قرار دارد.

دانشگاه پادربورن[ویرایش]

دانشگاه پادربورن (Paderborn University) یکی از چهارده دانشگاه پژوهش محور در ایالت نوردراین - وستفالن در آلمان است که بر روی مطالعات فرهنگی و علوم متمرکز می‌باشد. این دانشگاه دولتی بسیار بزرگ در سال ۱۹۷۲ تأسیس شد و در ترم زمستان ۲۰۱۶/۲۰۱۷، ۲۰۰۰۰ دانشجوی ملی و بین‌المللی در این دانشگاه ثبت نام کردند. این دانشگاه ۶۳ برنامه تحصیلی مختلف را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می‌کند.

دانشگاه پادربورن جوایز بسیاری را در حوزه تحقیقات از بنیاد پژوهش آلمان کسب کرده‌است. همچنین این دانشگاه همکاری نزدیکی با موسسات پژوهشی در حوزه‌های علوم کامپیوتر، ریاضیات، مهندسی برق و فوتونیک کوانتوم دارد. شاید به همین خاطر باشد که این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در رتبه ۵۰ تا ۷۵ در حوزه ریاضیات و رتبه ۸۰۲ در بین تمام دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌است.

علاوه بر این، دانشگاه پادربورن یک دانشگاه قدرتمند در حوزه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات به‌شمار می‌رود که همواره برای توسعه علمی و فنی جامعه اطلاعاتی تلاش کرده‌است.

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا، «Paderborn». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای آلمانی .