نفس نکش ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نفس نکش ۲
پوستر فیلم
کارگردانرودو سایگرز
تهیه‌کننده
نویسنده
بر پایه
شخصیت
اثر
  • توسطفدر آلوارز
  • رودو سایگاس
بازیگران
موسیقیروکه بانیوس
فیلم‌بردارپدرو لوک
تدوین‌گرجان کواک
شرکت‌های
تولید
  • اسکرین جمز
  • استیج سیکس فیلمز
  • گوست هاوس پیکچرز
  • گود یوتیوس
توزیع‌کنندهسونی پیکچرز اینترتینمنت
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۳ اوت ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-08-۱۳)
مدت زمان
۹۸ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۵ میلیون دلار
فروش گیشه۴۷٫۲ میلیون دلار[۱][۲]

نفس نکش ۲ (انگلیسی: Don't Breathe 2) فیلمی در ژانر ترسناک و هیجان انگیز به کارگردانی رودو سایگرز است که محصول ۲۰۲۱ است. این فیلم به تهیه کنندگی سام ریمی و فده آلوارز رابرت تاپرت، رودو سایگرز ساخته شده‌است. این فیلم دنباله فیلم نفس نکش است که ۱۳ اوت ۲۰۲۱ از کمپانی سونی پیکچرز اینترتینمنت منتشر شده‌است.

پس از موفقیت تجاری و نظر مثبت مخاطبان و منتقدان از فیلم اول، مذاکرات برای دنباله آن در نوامبر ۲۰۱۶ آغاز شد و سپس آلوارز به عنوان کارگردان فیلم بازگشت. در ژانویه ۲۰۲۰، پروژه توسط استودیو روشن شد و سایگس جایگزین آلوارز به عنوان کارگردان شد و استیون لانگ در نقش خود بازگشت.

فیلم‌برداری اصلی در ۷ اوت ۲۰۲۰ در بلگراد صربستان آغاز شد و در ۸ اکتبر ۲۰۲۰ به پایان رسید. نفس نکش ۲ به صورت تئاتر در ایالات متحده در ۱۳ اوت ۲۰۲۱ توسط توزیع سونی پیکچرز منتشر شد. این فیلم در سراسر جهان ۴۷٫۲ میلیون دلار فروش داشته و نظرات متفاوتی از منتقدان دریافت کرده‌است.

خلاصهٔ داستان[ویرایش]

پس از اتفاقات قسمت اول مرد نابینا هشت‌سال است که در یک خانه جدید باز هم در دیترویت، با دختری یازده ساله به نام فینیکس زندگی می‌کند. او به دختر ادعا می‌کند که پدرش است و مادرش هم در آتش‌سوزی مرده‌است، همچنین تمام عکس‌های او و عکس‌های بچگی فینیکس. آنها زندگی آرامی با هم دارند، با اینکه مرد نابینا نسبت به فینیکس سخت‌گیر است. زندگی آن‌ها با آمدن گروهی از جنایتکاران از هم می‌پاشد و آن‌ها دختر را دلایلی می‌ربایند. حال مرد نابینا باید برای نجات دختر به خانهٔ آدم‌ربایان برود…

جستارهای وابسته[ویرایش]

نفس نکش

منابع[ویرایش]

  1. "Don't Breathe 2 (2021)". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved August 15, 2021.
  2. "Don't Breathe 2 (2021)". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved August 15, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]