مسی فرگوسن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مسی فرگوسن
نوعشرکت تابعه
صنعتماشین‌آلات کشاورزی
بنا نهاده۱۹۵۸
دفتر مرکزیدولوث، جورجیا، ایالات متحده
محدودهٔ فعالیتجهانی
محصولاتماشین‌آلات کشاورزی
خدمات مهندسی کشاورزی
مادرآگکو
وبگاه
مسی فرگوسن 8740S در اتریش

مسی فرگوسن، (به انگلیسی: Massey Ferguson) تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی آمریکایی مستقر در دولوث، جورجیا است، که در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی و ارائه خدمات مهندسی کشاورزی، فعالیت می‌نماید. این شرکت در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده‌است و یکی از شرکت‌های تابعه آگکو می‌باشد.

تاریخچه[ویرایش]

شرکت تولیدی مسی

در سال ۱۸۴۷، دانیل مسی در نیوکاسل، کلارینگتون، انتاریو کارخانه ریخته‌گری و ماشین‌سازی نیوکاسل را تأسیس کرد.[۱] این شرکت نخست با مونتاژ قطعات از ایالات متحده، نخستین خرمن‌کوب‌های مکانیکی جهان را تولید کرد، اما در پایان تجهیزات موردنیاز خود را طراحی نمود و ساخت. پسر دانیل مسی، هارت مسی، سپس نام این شرکت را به عنوان شرکت تولیدی مسی تغییر داد.

در سال ۱۸۷۹، این شرکت به تورنتو نقل مکان کرد،[۲] که در آن به‌سرعت یکی از کارفرمایان پیشرو در شهرستان شد. مجموعه عظیم کارخانه‌ها، متشکل از یک منطقه ۴٫۴ هکتاری با کارخانه و دفتر مرکزی در King Street West (هم‌اکنون بخشی از لیبرتی ویلیج)، یکی از شناخته‌شده‌ترین ویژگی‌های شهر شد. این شرکت گسترش بیشتری یافت و فروش محصولات خود را در سطح بین‌المللی آغاز کرد.[۲] از طریق پویش‌های تبلیغاتی گسترده، به یکی از معروف‌ترین مارک‌ها در کانادا تبدیل شد. کمبود نیروی کار در سراسر کشور نیز به جذابیت تجهیزات مکانیزه شرکت کمک کرد.

نگارخانه[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. (Newman 1982، ص. 146)
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Martin, Joseph E. (2017). "Titans". Canada's History. 97 (5): 47–53. ISSN 1920-9894.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]