محسن قهرمانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محسن قهرمانی
زاده ۹ تیر ۱۳۵۳ ‏(۴۹ سال)
مشهد
قد ۱۹۳ سانتیمتر (۶ فوت ۴ اینچ)
پیشه دیگر کارمند اداره پست استان خراسان رضوی
داخلی
سال‌ها لیگ
لیگ برتر فوتبال ایران (۱۳۷۹–۱۳۹۴)

محسن قهرمانی (زاده ۹ تیر ۱۳۵۳ در مشهد) داور فوتبال است. وی در سال ۱۳۶۸ داوری را شروع کرده و از سال ۱۳۷۹ قضاوت در لیگ برتر فوتبال ایران را آغاز کرد.

شهرآورد تهران[ویرایش]

محسن قهرمانی در تیم داوری ۲ دربی تهران حضور داشته‌است. در یک دربی داور وسط بوده و در یک دربی داور چهارم بازی بوده‌است.

یک بازی که داور وسط بوده‌است
دربی تاریخ نتیجه بازی گروه داوری
شماره ۷۶ ۶ بهمن ۱۳۹۱ استقلال ۰ - پرسپولیس ۰ محسن قهرمانی -- رضا سخندان -- بابک داوری -- تورج حق‌وردی
یک بازی که داور چهارم بوده‌است
شماره ۷۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۰ استقلال ۳ - پرسپولیس ۰ هدایت ممبینی -- رضا سخندان -- علیرضا کهوری -- محسن قهرمانی

[۱][۲][۳][۴]

محرومیت[ویرایش]

پس از مسائل پیش آمده در بازی پرسپولیس و سپاهان در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ و قضاوت اشتباه[۵] وی در این بازی محسن قهرمانی از سوی ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال به صورت موقت از داوری تعلیق[۶] و در تاریخ ۲۲ دی ۱۳۹۲ پس از ارجاع پرونده به کمیته انضباطی وی به دلیل رفتار غیر ورزشی و دون شان حرفه‌ای و ایجاد روابط غیرقانونی با برخی افراد ۸ ماه از قضاوت محروم[۷] و مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی شد.[۸]

خداحافظی[ویرایش]

وی در تاریخ ۲۲ آذر ۹۴ پس از پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران که قضاوت آن را به عهده داشت، برای همیشه از داوری خداحافظی کرد.[۹]

پانویس[ویرایش]

  1. https://web.archive.org/web/20210917035534/http://sss87.persiangig.com/Taj/Derbi.htm. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۱۱ فوریه ۲۰۱۹. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  2. «فهرست داوران۸۱ دربی سرخابی‌ها».
  3. «محسن قهرمانی داور دربی هفتاد ششم شد». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ اكتبر ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  4. «لیست داوران ۸۷ دربی گذشته».
  5. «نمره مردودی قهرمانی در دیدار پرسپولیس سپاهان از دید کارشناسان». باشگاه خبرنگاران. ۳۰ شهریور ۱۳۹۲. دریافت‌شده در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴.
  6. «قهرمانی و کمک‌داور دوم بازی سپاهان و پرسپولیس از همه فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند». خبرگزاری فارس. ۱۵ مهر ۱۳۹۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴.
  7. «قهرمانی ۸ ماه محروم شد/ محرومیت ۱۰ ساله یک کمک داور و تذکر به دایی». خبرگزاری مهر. ۲۲ دی ۱۳۹۲. دریافت‌شده در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴.
  8. «محسن قهرمانی داور فوتبال به هشت ماه محرومیت محکوم شد». رادیو فردا. ۲۳ دی ۱۳۹۲.
  9. «خداحافظی محسن قهرمانی از داوری». ایرنا. ۲۳ آذر ۱۳۹۴.

منابع[ویرایش]