فرناندو ردوندو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فرناندو کارلوس ردوندو
فرناندو ردوندو - ۲۰۱۹
اطلاعات شخصی
نام کامل فرناندو کارلوس ردوندو نری
زادروز ۶ ژوئن ۱۹۶۹ ‏(۵۴ سال)
زادگاه آدروگوئه، آرژانتین
قد ۱٫۸۶ متر (۶ فوت ۱ اینچ)
پست هافبک دفاعی
باشگاه‌های جوانان
تالرس
۱۹۷۹–۱۹۸۵ آرژانتینوس جونیورز
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۸۵–۱۹۹۰ آرژانتینیوس جونیورز ۶۵ (1)
۱۹۹۰–۱۹۹۴ تنریف ۱۰۳ (۸)
۱۹۹۴–۲۰۰۰ رئال مادرید ۱۶۵ (۴)
۲۰۰۰–۲۰۰۴ آث میلان ۱۶ (۰)
مجموع ۳۴۹ (۱۳)
تیم ملی
۱۹۹۲–۱۹۹۹ آرژانتین ۲۹ (۱)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

فرناندو کارلوس ردوندو نری (به انگلیسی: Fernando Carlos Redondo Neri) (زادهٔ ۶ ژوئن ۱۹۶۹) بازیکن بازنشسته آرژانتینی است که به مدت ۱۰ سال در لالیگا حضور داشت. وی سال‌ها عضو باشگاه فوتبال رئال مادرید بود و سرانجام با پیراهن تیم میلان فوتبال را ترک کرد.

دوران باشگاهی[ویرایش]

وی زادهٔ آدروخه در بوئنوس آیرس است ردوندو فوتبال خودش را در باشگاه آرژانتینوس جونیورز در سال ۱۹۸۵ شروع کرد و مدت ۵ سال در این تیم بازی کرد و سپس راهی اسپانیا شد.

او فوتبال خودش را در اسپانیا با تیم تنریفه که مربیگری آن را هموطنش خورخه سولاری بر عهده داشت شروع کرد. در طول مدت بازی وی در تنریفه، رئال مادرید ۲ بار عنوان قهرمانی را در آخرین بازی فصل که هر ۲ بار بین رئال مادرید و تنریفه انجام شد از دست داد و در هر ۲ دفعه عنوان قهرمانی به بارسلونا رسید (که در طول این اتفاقات مربیگری تنریفه بر عهدهٔ خورخه والدانو از بازیکنان پیشین رئال مادرید بود).

در سال ۱۹۹۴ خورخه والدانو به رئال مادرید بازگشت اما این بار به عنوان مربی و چون وی از استعداد فرناندو ردوندو با خبر بود مقدمات انتقال ردوندو به رئال را فراهم کرد و ردوندو با مبلغ ۵ میلیون دلار به رئال مادرید پیوست.

او پس از طی سال‌های طلایی خود در باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا، راهی باشگاه آ.ث. میلان ایتالیا شد و در آن تیم نیز به هنرنمایی خود ادامه داد. بسیاری از کارشناسان، از دست دادن او را یکی از اشتباهات بزرگ مدیران باشگاه رئال مادرید در تاریخ نقل و انتقالات این باشگاه دانسته‌اند.

افتخارات[ویرایش]

رئال مادرید[ویرایش]

آث میلان[ویرایش]

آرژانتین[ویرایش]

منابع[ویرایش]