شکاکیت به اروپا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

منظور از شکاکیت به اروپا (انگلیسی: Euroscepticismاروپاگریزی، شکاکیت به اتحادیه اروپا یا ضدیت با اتحادیه اروپا انتقادگری از اتحادیه اروپا است. به طور سنتی، منشأ اصلی شکاکیت به اروپا این برداشت است که ادغام شدن در اتحادیه اروپا، دولت ملی را تضعیف می‌کند؛ در نتیجه باید علاقه‌مند بود به کند کردن، متوقف ساختن یا برعکس کردن فرایند ادغام در اتحادیه اروپا. از جملهٔ دیگر دیدگاه‌های شکاکان به اروپا این احساس است که: اتحادیه اروپا غیر دمکراتیک است یا دیوان‌سالاری زیادی در آن وجود دارد.[۱][۲] شکاکیت به اروپا را نباید با اروپاستیزی که ضدیت با فرهنگ اروپایی است اشتباه گرفت. یک ارزیابی در سال ۲۰۰۹ از شهروندان اتحادیه اروپا نشان داد که حمایت از عضویت در اتحادیه اروپا در میان مردم کشورهای لتونی، بریتانیا و مجارستان از همه جا پایین‌تر است.[۳] شکاکیت نسبت به اتحادیه اروپا در احزاب با جهت‌گیری‌های گوناگون سیاسی دیده می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. Kopel, David, Silencing opposition in the EU, Davekopel.org, archived from the original on 29 December 2016, retrieved 18 February 2015
  2. Hannan, Daniel (14 November 2007). "Why aren't we shocked by a corrupt EU?". The Daily Telegraph. London. Retrieved 2 May 2010.
  3. "Standard Eurobarometer 71 (fieldwork June–July 2009)" (PDF). European Commission. September 2009. Retrieved 26 November 2009.

پیوند به بیرون[ویرایش]