جف هنمن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جف هنمن
Jeff Hanneman
جف هنمن، ۲۰۰۹
جف هنمن، ۲۰۰۹
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدجفری جان هنمن
Jeffrey John Hanneman
زاده۳۱ ژانویه ۱۹۶۴
اوکلند، کالیفرنیا
درگذشته۲ مه ۲۰۱۳ (۴۹ سالگی)
اینلند امپایر، کالیفرنیا
ژانرترش متال، اسپید متال
ساز(ها)گیتار
سال‌های فعالیت۲۰۱۳-۱۹۸۱
ناشر(ان)امریکن
همکاری‌های مرتبطاسلیر
سازهای اصلی
ESP Jeff Hanneman Signature model
Jackson Soloist
B.C. Rich Gunslinger
Gibson Les Paul

جف هنمن (به انگلیسی: Jeff Hanneman) با نام کامل جفری جان هنمن نوازنده و ترانه سرای آمریکایی گروه ترش متال اسلیر در ۳۱ ژانویه ۱۹۶۴ در اوکلند ، ایالت کالیفرنیا در آمریکا به دنیا آمده‌است. جف هنمن از سال ۱۹۸۱ تا سال ۲۰۱۳ در زمینه ساخت موزیک در سبک‌های اسپید متال ، ترش متال فعالیت می‌کرد.

بیماری و مرگ[ویرایش]

هنمن از اوایل سال ۲۰۱۱ به دلیل التهاب غلاف نکروزان (یک اختلال ناتوان‌کننده پوست) از فعالیت در تورها کناره‌گیری کرد. دکترها پیش از این یادآور شده بودند که به احتمال زیاد این بیماری از نیش عنکبوت نشات گرفته شده باشد.[۱] در سال ۲۰۱۲ خواننده گروه، تام آرایا بهبودی جف از بیماری را اعلام کرد، اگرچه مدتی بعد در فوریه ۲۰۱۳، کری کینگ به مشکلات سلامتی جف که او را از همراهی اسلیر بازداشته بود، اشاره کرد. جف هنمن در تاریخ ۲ مه ۲۰۱۳ در نزدیکی خانه اش، در اینلند امپایر کالیفرنیای جنوبی درگذشت. او در یک بیمارستان محلی بود و از نارسایی کبد رنج می برد. هنوز معلوم نیست که بیماری پوست وی با نارسایی کبدش در ارتباط بوده باشد.[۱][۲]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Slayer guitarist Jeff Hanneman dies". 3 News NZ. May 3, 2013. Archived from the original on 4 October 2013. Retrieved 3 May 2013.
  2. Billboard Staff (May 2, 2013). "Slayer Guitarist Jeff Hanneman Dead at 49". Billboard. Retrieved 2 May 2013.