این جادو است

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
این جادو است
کارگرداندیوید داوان
تهیه‌کنندهKanchan Ketan Desai
نویسندهRumi Jaffery
بازیگرانسلمان خان
آمیشا پاتل
ریشی کاپور
قادر خان
سانجی دات
راتی آگنیهوتری
موسیقیهیمش رشامیا
فیلم‌بردارK.S. Prakash Rao
تدوین‌گرDavid Dhawan
توزیع‌کنندهSohail Khan Productions
تاریخ‌های انتشار
۳ ژوئیه ۲۰۰۲
مدت زمان
۱۴۲ دقیقه
کشورهند
زبانزبان هندی

این جادو است (هندی: ये है जलवा)یا جلوه عشق فیلمی هندی به کارگردانی دیوید داوان است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به سلمان خان، ریشی کاپور، آمیشا پاتل، پونام دیلون، راتی آگنیهوتری، قادر خان، انوپم کهیر، شاراد کاپور، کیران کومار، جاسپال بهاتی اشاره کرد.

داستان[ویرایش]

راج(سلمان خان) پسری است که هیچ گاه پدرش را ندیده است و پدرش مادر او را پیش از به دنیا آمدن او ترک کرده‌است.تا اینکه او تصویر راجش پوریشتام میتال(ریشی کاپور) که یک تاجر ثروتمند است را در تلویزیون می بیند و می فهمد این پدرش است. او برای دیدار با میتال به لندن می‌رود اما او که خودش صاحب زن و فرزند است راج را به عنوان پسرش نمی‌پذیرد.

راج تصمیم می‌گیرد زندگی راجش میتال را به هم بریزد و خانواده او را از هم بپاشد. میتال هر کاری می‌کند تا راج را دست به سر کند اما او او هر بار باز می گردد.راجیش میتال فکر می‌کند که راج چشم به ثروت او دارد اما بعد از مدتی می فهمد راج در هند فرد ثروتمندی است و به خاطر ثروت اینجا نیامده است.در یک تیراندازی با خواستگار دختر میتال کلیه راجیش میتال آسیب می بیند اما هیچ یک از فرزندان او حاضر به اهدای کلیه خود نیستند اما راج مخفیانه کلیه اش را به پدرش اهدا میکند، در پایان راج که عاشق خانواده پدرش شده دلش نمی‌آید تا این خانواده را دچار مشکل کند برای همین پس از اهدای کلیه اش می‌خواهد مخفیانه از آنجا برود اما پدرش سر می رسد و بالاخره ماجرا را برای خانواده اش تعریف می‌کند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]