از سرزمین شمالی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
از سرزمین شمالی
بازیگرانکونیه تاناکا

هیده تاکا یوشی اوکا

توموکو ناکاجیما
موسیقیماساشی سادا
توزیع‌کنندهکانال فوجی ژاپن
تاریخ‌های انتشار
۱۹۸۱ تا ۲۰۰۲ میلادی
زبانژاپنی

از سرزمین شمالی (به ژاپنی: 北の国から) (به انگلیسی: From the North Country) گویش به انگلیسی: Kita no Kunikara) مجموعه‌ تلویزیونی محصول ژاپن ساخته سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۲ است. سریال، داستان مردی به نام گورو Goro است که پس از جدایی از همسرش (به دلیل داشتن رابطه با مردی دیگر) همراه با دخترش هوتارو و پسرش جون از توکیو به زادگاه گورو در جزیره شمالی ژاپن، هوکایدو برگشته و زندگی جدیدی را شروع می‌کنند. سریال با نامه‌هایی که پسر به همکلاسی سابقش، دختری به نام کیکو، در توکیو می‌نویسد و با خواندن نامه‌ها توسط خود جون دنبال می‌شود. پس از مدت کوتاهی، خاله فرزندان گورو، زن تحصیلکرده ای به نام یوکیکو، به آنها ملحق می‌شود.[۱] آهنگ این سریال ساخته ماساشی سادا آهنگساز خواننده و شاعر ژاپنی است.

در ۷ سپتامبر ۲۰۰۲ آخرین قسمت این مجموعه پس از یک دوره ۲۰ ساله از تلویزیون ژاپن پخش شد. امروزه دهکده‌ای که این سریال در آن ساخته شده‌است تبدیل به نمایشگاهی برای بازدید عموم شده‌است.

خلاصه داستان[ویرایش]

مردی به نام گورو پس از جدایی از همسرش ریکو (به دلیل داشتن رابطه با مردی دیگر) همراه با پسرش جون و دخترش هوتارو از توکیو به زادگاهش در جزیره شمالی ژاپن (هوکایدو) برگشته و زندگی جدیدی را شروع می‌کنند. بچه‌ها در زندگی جدیدشان از یک سو با سکونت در منطقه‌ای که به هیچ‌گونه امکاناتی مانند آب، برق و گاز دسترسی ندارند و از سوی دیگر با دوری از مادرشان باید مشکلات بسیار زیادی را پشت سر بگذرانند اما با گذشت زمان به تدریج به این شرایط عادت می‌کنند. این در حالی است که گورو نیز سخت در تلاش است تا با امکانات اندکی که در اختیار دارد، زندگی خوبی را برای فرزندانش آماده سازد. پس از مدت کوتاهی، خالهٔ فرزندان گورو که زن تحصیلکرده‌ای به نام یوکیکو است، به آنها ملحق می‌شود و با برادرزادهٔ گورو به نام سوتا، آشنا می‌شود.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. «از سرزمین شمالی». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۱۱-۱۳-۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)