۳۰ آذر: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
MerlIwBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: افزودن mzn:۳۰ آذر
Addbot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: انتقال 5 پیوند میان‌ویکی به d:q1025373 در ویکی‌داده
خط ۶۶: خط ۶۶:


[[رده:روزهای آذر]]
[[رده:روزهای آذر]]

[[ar:ملحق:30 قوس]]
[[ckb:٣٠ی سەرماوەز]]
[[glk:سی ام آذر]]
[[mzn:۳۰ آذر]]
[[ps:۳۰ ليندۍ]]

نسخهٔ ‏۱۰ مارس ۲۰۱۳، ساعت ۲۳:۵۴

<<  آذر  >>
ش ی د س چ پ ج
۱ ۲
۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹
۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶
۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳
۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰
۱۴۰۳ خورشیدی

۳۰ آذر - از آغاز سال در تقویم رسمی ایران ۲۷۶ روز گذشته و به پایان آن ۸۹ روز (در سال عادی) یا ۹۰ روز (در سال کبیسه) مانده‌است.

رویدادها

  • ۱۲۸۴ - مظفرالدین شاه قاجار، با خواست چهارگانه متحصنین، که شمار آنها به ده هزار نفر نیز رسیده بود، موافقت کرد. او دستور داد که تمامی کالسکه‌های سلطنتی و درشکه‌های موجود در شهر تهران، برای بازگرداندن متحصنین، به شهر ری فرستاده شوند، تا آنها به تهران بازگشته و بر سر خواسته‌های خود، با عین الدوله مذاکره کنند.
  • ۱۳۰۱ - ترز وان، یک بانوی آمریکایی، در جلسه دادگاه اعتراف کرد که در طول عمر خود تا آن زمان، ۶۲ بار شوهر کرده بود و با این اعتراف، نام خود را وارد تاریخ اجتماعی کرد، زیرا که ۶۲ بار ازدواج برای یک زن سابقه نداشته‌است.
  • ۱۳۱۱ - بی‌بی‌سی پخش یرنامه رادیویی آن سوی دریاها، تحت نام صدای امپراتوری را آغاز کرد.
  • ۱۳۲۰ - آدولف هیتلر که با اظهار نظر منفی پاره‌ای از ژنرالهایش در تصمیماتش به حملات نظامی رو به رو شده بود، شخصاً فرماندهی کل نیروهای مسلح آلمان را به دست گرفت، تا با اعتراضی مواجه نشود.
  • ۱۳۳۲ - رای محکمه نظامی تهران که در ۲۹ آذر، دکتر محمد مصدق را به سه سال زندان مجرد محکوم کرده بود، انتشار یافت. اتهام وی ضدیت با نظام سلطنتی، سرپیچی از قبول فرمان شاه و دستور سرکوبی کودتاگران در روزهای ۲۵ تا ۲۸ مرداد بود.
  • ۱۳۸۲ - معمر قذافی رهبر لیبی پس از یک مقاومت دهها ساله، از سر راه سیاست آمریکا کنار رفت و اعلام داشت که از تلاش برای ساختن هرگونه اسلحه کشتار جمعی منصرف شده و درهای کشورش به روی بازرسان مربوط باز است.

زادروزها

مرگ‌ها

مناسبت‌ها

پیوندهای بیرونی

منابع و یادداشت‌ها

  1. «تقویم رسمی کشور برای سال ۱۳۸۸ هجری شمسی»، استخراج و تنظیم: شورای مرکز تقویم دانشگاه تهران ـ مؤسسهٔ ژئوفیزیک، مناسبت‌ها از: شورای فرهنگ عمومی. دسترسی در ۱۲ آپریل ۲۰۰۹.