اما یونگ: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات:حذف تصویر ناموجود پرونده:یونگ.jpeg
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: حذف میان‌ویکی موجود در ویکی‌داده: bg, da, de, en, es, fr, pl, uk
خط ۵۰: خط ۵۰:
[[رده:مرگهای ناشی از بیماری در سوئیس]]
[[رده:مرگهای ناشی از بیماری در سوئیس]]
[[رده:نویسندگان اهل سوئیس]]
[[رده:نویسندگان اهل سوئیس]]

[[bg:Ема Юнг]]
[[da:Emma Rauschenbach]]
[[de:Emma Jung]]
[[en:Emma Jung]]
[[es:Emma Jung]]
[[fr:Emma Jung]]
[[pl:Emma Jung]]
[[uk:Емма Юнг]]

نسخهٔ ‏۱۰ مارس ۲۰۱۳، ساعت ۱۲:۴۴

اما یونگ
Emma Jung

اما روشنباخ یونگ
زادهٔ۳۰ مارس ۱۸۸۲
شفوزان، سوئیس
درگذشت۲۷ نوامبر ۱۹۵۵ (۷۳ سال)
زوریخ، سوئیس
ملیتسوئیسی
پیشهروانکاو
همسر(ها)کارل یونگ

اما روشنباخ یونگ (به آلمانی: Emma Rauschenbach Jung)(۳۰ مارس ۱۸۸۲--۲۷ نوامبر ۱۹۵۵)،روانکاو ونویسنده سوییسی و نیز همسر کارل یونگ از بنیانگذاران روانشناسی تحلیلی، بود.

دوران کودکی

او در خانواده ای از صنعتگران ثروتمند و قدیمی سوئیس و آلمان به دنیا آمد که این ثروت بعد به شوهرش آزادی مالی داد تا به دنبال کار خود و علایقش برود.

ازدواج

اما در ۱۴ فوریه سال ۱۹۰۳ ازدواج کرد.هفت سال پس از اولین ملاقات او با کارل یونگ.آنها دارای پنج فرزند بودند؛آگاته،گِرِت،فرانتس،ماریانا و هلن.

زندگی زناشویی

در سال ۱۹۰۶ با علاقه کار شوهرش را پی‌گرفت و یک تحلیل‎گر در حد خود او تبدیل شد.او جام افسانه‌ای را که موضوع مورد علاقه خودش بود، توسعه داد. قبل از ازدواج او روان‌کاو بود.اگرچه استقلال او در این زمینه بعدها تبدیل به رقابت شد.او همچنین به طور منظم در ارتباط مکاتبه‌ای با زیگموند فروید بود.در زمان تولد آخرین فرزند خود،در۱۹۱۴،شوهر او با یک بیمار جوان به نام تونی وولف ارتباط برقرار کرد که برای چند دهه به طول انجامید.

دایرد بایردر زندگی‌نامه خود از کارل گوستاو یونگ یونگ به عنوان شوهر او اصرار داشت که اما، تونی وولف را همسر دیگر او بداند.تلاش وولف برای متقاعد کردن کارل یونگ نسبت به طلاق بی فایده بود و اتفاق نیفتاد.

پس از مرگ

پس از مرگ اما، کارل یونگ روی یک سنگ به نام او حک کرد "او پایه و اساس خانه ی من بود" . او همچنین در حال عزاداری با گریه بلند میگفت :"او یک ملکه بود!او یک ملکه بود".بر سنگ قبر او شعری حکاکی شده "آه گلدان؛به اطاعت و فرمانبرداری وارد شو".

کتاب شناسی

منابع