نیویورک تایمز: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Fajrbot (بحث | مشارکت‌ها)
Synthebot (بحث | مشارکت‌ها)
جز r2.7.3) (ربات: افزودن ia:The New York Times
خط ۷۹: خط ۷۹:
[[hu:The New York Times]]
[[hu:The New York Times]]
[[hy:Նյու Յորք Թայմս]]
[[hy:Նյու Յորք Թայմս]]
[[ia:The New York Times]]
[[id:The New York Times]]
[[id:The New York Times]]
[[is:The New York Times]]
[[is:The New York Times]]

نسخهٔ ‏۲۰ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۲۲:۰۸

نیویورک تایمز
The New York Times
صفحه نخست روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۱ (میلادی) و روز پس از حادثه تروریستی یازده سپتامبر
بسامدروزانه
شمارگان۱٬۰۷۷٬۲۵۶ (روزانه)
ناشرکمپانی نیویورک تایمز
سال بنیان‌گذاری۱۸۵۱
کشور ایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
شاپا۰۳۶۲-۴۳۳۱

نیویورک تایمز (به انگلیسی: The New York Times) روزنامه معتبر و مشهور آمریکایی است که مرکز آن در کلان‌شهر نیویورک قرار دارد و هر روزه به طور هم‌زمان در آمریکا و در دیگر نقاط جهان، چاپ و منتشر می‌شود. این روزنامه ۱۰۴ جایزه پولیتزر را برنده شده است که بیشترین تعداد در میان تمام سازمان‌های خبری است. روزنامه نیورک تایمز متعلق به شرکت نیویورک تایمز است که مالک هجده روزنامه دیگر از جمله روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون و بوستون گلوب نیز هست. این روزنامه از سال ۱۸۹۶ در مالکیت خانواده سالزبگر قرار داشته است.[۱] رئیس هیات مدیره کنونی کمپانی نیویورک تایمز یکی از اعضای این خانواده به نام آرتور سالزبرگر جونیور است.

اعتبار و نفوذ روزنامه نیویورک تایمز در آمریکا به حدی است که از آن به عنوان «منبع ملی» یاد می‌شود.[۲] منبع ملی به روزنامه‌هایی اطلاق می‌شوند که در کتاب‌ها و نوشتارها، از بایگانی ایشان به عنوان مدرک و یادکرد منابع تاریخی یاد می‌شوند.

روزنامه نیویورک تایمز در سال ۱۸۵۱ میلادی در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد و تاکنون موفق به دریافت بیش از ۹۵ جایزه پولیتزر (معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری) در دنیا شده‌است که از این لحاظ در میان دیگر روزنامه‌های جهان رکورددار محسوب می‌شود.

ستون به زبان فارسی

روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۲ میلادی، برای اولین‌بار ستونی به زبان فارسی گشود. در این ستون به نام «سلامی گرم از ایران»، نیکلاس کریستف، خبرنگار این روزنامه و برنده دو جایزه پولیتزر، مشاهدات خود از سفر به ایران را می‌نویسد.[۳][۴] برخی از مقالات این روزنامه در مورد ایران٬ در وب سایت «ایران در جهان» به فارسی ترجمه شده است که قابل دسترسی عمومی است.

جستارهای وابسته

پانویس

  1. "درباره کمپانی نیویورک تایمز" (به انگلیسی). وبگاه کمپانی نیویورک تایمز. Retrieved 22 دی 1388. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)
  2. Saginaw Valley State University (به انگلیسی) {{citation}}: |مقاله= ignored (help); External link in |مقاله= (help); Missing or empty |title= (help) ‎Retrieved on 2006-07-04.
  3. نیویورک تایمز: ایرانیان، آمریکا دوست‌ترین ملت خاورمیانه‌اند، دویچه وله فارسی
  4. سلامی گرم از ایران، The New York Times

منابع

الگو:Link GA