هیئت علمی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Vasa6956 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
{{بدون منبع}}
{{بدون منبع}}
'''عضو هیأت علمی دانشگاه''' عنوان کلی برای مدرسان [[دانشگاه]] است که به مراتب اصلی [[مربی]](Instructor)، [[استادیار]](Assistant Professor)، [[دانشیار]](Associate Professor) و [[استاد]](Professor) تقسیم می‌شود.
'''عضو هیأت علمی دانشگاه تهران''' عنوان کلی برای مدرسان [[دانشگاه]] است که به مراتب اصلی [[مربی]](Instructor)، [[استادیار]](Assistant Professor)، [[دانشیار]](Associate Professor) و [[استاد]](Professor) تقسیم می‌شود.
یک عبارت پیشنهادی جایگزین برای آن هموند گروه دانش گستران دانشگاه است.
یک عبارت پیشنهادی جایگزین برای آن هموند گروه دانش گستران دانشگاه است.
{{مراتب علمی دانشگاهی}}
{{مراتب علمی دانشگاهی}}

نسخهٔ ‏۲۵ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۱۳

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران عنوان کلی برای مدرسان دانشگاه است که به مراتب اصلی مربی(Instructor)، استادیار(Assistant Professor)، دانشیار(Associate Professor) و استاد(Professor) تقسیم می‌شود. یک عبارت پیشنهادی جایگزین برای آن هموند گروه دانش گستران دانشگاه است. الگو:مراتب علمی دانشگاهی

جستارهای وابسته

هیات علمی در ایران به دو دسته هیات علمی آموزشی و هیات علمی پژوهشی تقسیم بندی میشود. هیات علمی پژوهشی، بصورت موظف تدریس انجام نداده و به امور پژوهشی صرف میپردازد(در پژوهشگاهها بسیار رایج است) ولی هیات علمی آموزشی، علاوه بر امور پژوهشی، موظف است ساعاتی در هفته را (بین 10 تا 16 ساعت - بسته به مرتبه علمی و ... دارد) به امور آموزشی بپردازد.