تراوین: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات:افزودن الگو ناوباکس {{بازی‌های ویدیویی استراتژی برخط چندنفره‌ی گسترده}}+املا+تمیز (۴٫۳)
←‏ساده و خلاصه: ابرابزار
خط ۴۲: خط ۴۲:


== ساده و خلاصه ==
== ساده و خلاصه ==
این بازی نیازی به دانلود ندارد و به صورت آنلاین (حتی با دایال آپ) می‌شود بازی کرد. از مزیت‌های این بازی این است که باعث افزایش قدرت مدیریتی و تئوری پردازی شما می‌شود چون شما باید یک دهکده یا حتی چندین دهکده را در یک اتحاد کنترل کنید و بتوانید در مقابل حملات و نقشه‌های دشمن ایستادگی کنید هم اکنون سرور فارسی این بازی حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر بازیکن دارد.هر سرور حداکسر 32000 بازیکن دارد .
این بازی نیازی به دانلود ندارد و به صورت آنلاین (حتی با دایال آپ) می‌شود بازی کرد. از مزیت‌های این بازی این است که باعث افزایش قدرت مدیریتی و تئوری پردازی شما می‌شود چون شما باید یک دهکده یا حتی چندین دهکده را در یک اتحاد کنترل کنید و بتوانید در مقابل حملات و نقشه‌های دشمن ایستادگی کنید هم اکنون سرور فارسی این بازی حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر بازیکن دارد. هر سرور حداکسر ۳۲۰۰۰ بازیکن دارد.
هچنین در تمام سرورهای تراوین مسابقه قهرمانی ۲۰۱۲ آغاز شده‌است که جوایز آن بیش از ۱۵۰۰۰۰ یورو می‌باشد.
هچنین در تمام سرورهای تراوین مسابقه قهرمانی ۲۰۱۲ آغاز شده‌است که جوایز آن بیش از ۱۵۰۰۰۰ یورو می‌باشد.
این بازی سبک‌های مختلفی دارد مانند تراوین ۴ و ۳ که دو سبک پر طرفدار این بازی است در بعضی سبک‌های این بازی نژادهای پارس و مغول هم وجود دارد
این بازی سبک‌های مختلفی دارد مانند تراوین ۴ و ۳ که دو سبک پر طرفدار این بازی است در بعضی سبک‌های این بازی نژادهای پارس و مغول هم وجود دارد

نسخهٔ ‏۱ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۴۲

تراوین
Travian
travian game
توسعه‌دهنده(ها)شرکت خصوصی تراوین گیم
ناشر(ها)شرکت خصوصی تراوین
طراح(ـان)gotzorgh
ژانر(ها)استراتژیک
رسانهعکس و نوشتار
گروه سنیESRA: +۳
[۱]
حداقل سیستمدسترسی به اینترنت، مرورگر اینترنت

تراوین یک بازی تحت وب می‌باشد که بازیکن با دیگر بازیکنان به صورت برخط بازی می‌کند و کار خود را به عنوان رئیس یک دهکده کوچک شروع می‌کند. هر بازیکن قادر به انتخاب از میان سه نژاد رومی‌ها، گول‌ها و توتن‌ها می‌باشد که هر کدام نسبت به دیگری دارای مزایا و یا معایبی است. در این بازی می‌توان به دهکده‌های دیگر حمله کرد و با آنها جنگید و غنائم بدست آورد و یا دهکده‌های جدید احداث یا تصرف نمود.

نسخه تاریخ انتشار
۱ 5September 2004
۲ 12march 2005
۳ 30june 2006
۳٫۵ 3February 2009
۳٫۶ 4November 2009
۴ 16February 2011

ساده و خلاصه

این بازی نیازی به دانلود ندارد و به صورت آنلاین (حتی با دایال آپ) می‌شود بازی کرد. از مزیت‌های این بازی این است که باعث افزایش قدرت مدیریتی و تئوری پردازی شما می‌شود چون شما باید یک دهکده یا حتی چندین دهکده را در یک اتحاد کنترل کنید و بتوانید در مقابل حملات و نقشه‌های دشمن ایستادگی کنید هم اکنون سرور فارسی این بازی حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر بازیکن دارد. هر سرور حداکسر ۳۲۰۰۰ بازیکن دارد. هچنین در تمام سرورهای تراوین مسابقه قهرمانی ۲۰۱۲ آغاز شده‌است که جوایز آن بیش از ۱۵۰۰۰۰ یورو می‌باشد. این بازی سبک‌های مختلفی دارد مانند تراوین ۴ و ۳ که دو سبک پر طرفدار این بازی است در بعضی سبک‌های این بازی نژادهای پارس و مغول هم وجود دارد این بازی سرورهایی مانند سرورهای اسپید با سرعت چند برابر نیز دارد

داستان بازی

شروع بازی

برای شروع بازی در تراوین باید تمامی بازیکنان سرور مورد درخواست، پست الکترونیکی، نام کاربری و گذرواژه خود را وارد قسمت ثبت نام تراوین کنند و سپس به فعال سازی آن از طریق پست الترونیک اقدام نمایند.

بازیکنان پس از تایید پست الکترونیکی خود می‌توانند نژاد و هم چنین مکان خود را در سرور مشخص نمایند. بازیکنان موجود در هر سرور یا جهان با بازیکنان موجود در سرور دیگر متفاوت است. هر بازیکن می‌تواند فقط یک حساب کاربری در هر سرور داشته باشد و داشتن بیش از یک اکانت در هر سرور ممنوع است. هم چنین داشتن چندین اکانت متفاوت در سرورهای متفاوت آزاد است.

نژادها

در تراوین سه نژاد توتن‌ها، رومی‌ها و گول‌ها وجود دارد که توانایی‌ها و تخصص‌ها و امکانات هر یک با دیگری متفاوت است به طور مثال رومی‌ها می‌توانند به صورت هم زمان در مرکز دهکده و مزارع ساخت و ساز کنند و توتن‌ها می‌توانند غارت بهتری انجام دهند و گول‌ها در دفاع بهترند.

هنگام انتخاب یک نژاد دیگر نمی توان آن را تغییر داد و پس از بازی در صورت تصرف دهکده به همان صورت نژاد انتخاب شده‌است.

بازیکنان که از بازی کناره گیری کرده‌اند و فعال نیستند، توسط ناتارها، دهکده‌های آن‌ها به تصرف در می‌آید. در صورتی که بازیکنی بتواند دهکده‌های تصرفی توسط ناتارها را از آن‌ها تصرف کند آثار بسیار مطلوب برای بازیکن خواهد داشت.

ناتار نژادی است که نمی‌تواند به دهکده‌های دیگران بر خلاف چهار نژاد دیگر حمله کند ولی می‌تواند از چهار نژاد دیگر حمله دریافت کند. هم چنین ناتارها می‌توانند از نیروهای آبادی برای نیروهای دفاعی خود استفاده نمایند.

منابع

در تراوین چهار منبع چوب، خشت، آهن و گندم وجود دارد که برای توسعه معادن و مرکز دهکده به آن‌ها نیاز است. منابع توسط مزارع و معادن تولید می‌گردد و برای افزایش میزان تولید منابع با توسعه منابع و مزارع می توان منابع تولیدی را افزایش داد.

همهٔ منابع برای توسعه دهکده، مورد نیاز است ولی مصرف گندم در هنگام توسعه روستا افزایش می‌یابد. تمام نژادها از یک منبع نسبت به منابع دیگر بیش تر استفاده می‌کنند که به طور مثال می توان استفاده از چوب توسط توتن‌ها و خشت توسط گول‌ها و استفاده از آهن توسط رومی‌ها اشاره کرد.

سربازان می‌توانند برای غارت منابع، به دهکده‌های مجاور دهکده صاحب سربازان حمله کنند. هم چنین جا به جایی منابع یک طرفه با استفاده از بازار می‌تواند انجام بگیرد و برای جابه جایی دو طرفه منابع باید حتماً هر دو طرف جابجایی پیشنهاد جابجایی را قبول کرده باشند.

پایان بازی

در این بازی که معمولاً حدود ۱۲ یا ۱۳ ماه طول می‌کشد داستانی وجود دارد که بعضی موافق و بعضی مخالف ان هستند در ورژن‌های گذشتهٔ این بازی بعد از گذشت حدود شش ماه، یعنی در اواسط بازی، قومی وارد می‌شدند به نام قوم ناتارها، در ورژن جدید این بازی ناتارها از ابتدا در بازی حضور دارند و بسیاری از دهکده‌های ضعیف تر به مرور به دست آنها می‌افتد.

این نژاد خطرناک ترین، وحشی ترین، نیرومند ترین، پر قدرت ترین و با ارزش ترین و تخریبگر ترین سربازها را دارا می‌باشند

ناتارها تنها با یک اکانت بر روی جهان تراوین قدم می‌گزارند.

در اواسط بازی خبری تکان دهنده در جهان تراوین می‌پیچد مبنی بر اینکه ناتارها صاحب کتیبه‌هایی باستانی هستند که از اجداد انسان‌ها دزدیده‌اند و به این ترتیب راز قدرت‌های شگفت انگیز آنها برملا می‌شود بازیکنانی وجود دارند که در خود توان مقابله با وحشی گری‌های این قوم را می‌بینند انان می‌توانند با حمله به این دهکده‌ها و تخریب خزانهٔ آن، کتیبهٔ داخل دهکده را ربوده و از ان خود کنند این کتیبه‌ها نام‌ها و مکانات متفاوتی دارند از جمله کتیبهٔ گیچ کننده هر کتیبه امکان مخصوصی برای هر بازیکن به وجود می اورد مانند کتیبهٔ چشمان عقاب که باعث چند برابر شدن قدرت جاسوس‌های ان اکانت می‌شوند بعد از گذشت حدود ۶ ماه یعنی در ماه دوازدهم بازی این قوم که دیگر دهکده‌ای ندارد مجدداً دارای ۶۰ دهکده می‌شود در این دهکده‌ها نیز کتیبه‌هایی وجود دارند در تمام دهکده‌ها کتیبه‌هایی وجود دارند که نقشهٔ ساخت امارت جادو نام دارند بازیکنان با تسخیر این کتیبه‌ها می‌توانند امارت جادو یا همان شگفتی جهان یا همان WW که مخفف کلمهٔ Wonder of the World می‌باشد را بسازند این ساختمان دارای ۱۰۰ مرحله‌است که در هر مرحله منابع زیادی را احتیاج دارد هر بازیکن که بتواند زود تر این ساختمان را به سطح ۱۰۰ برساند برندهٔ سرور خواهد شد در هر ۵ سطح که این ساختمان ارتقا می‌یابد یعنی در مرحلهٔ ۵. ۱۰. ۱۵. ۲۰ و... یه حملهٔ بزرگ از طرف ناتارها به ان دهکده انجام می‌گیرد اما در سطح ۹۵ به بعد در هر سطح ارتقا یک حمله انجام می‌شود نکته اینجاست که وقتی شگفتی جهان به سطح ۵۰ می‌رسد باید ان بازیکن در اتحادی قرار بگیرد که ان اتحاد دارای یک شگفتی جهان دیگر باشد یعنی از سطح ۵۰ به بعد لازمهٔ این است که یکی از هم اتحادی‌های ان بازیکن بتواند نقشهٔ دیگر ساخت شگفتی جهان را بدست اورد در این میان همرها که خود بازیکنانی بسیار قدرتمند هستند هم به شگفتی جهان حملهمی کنند زیرا بازیکنان تراوین اعتقاد دارند که فقط باید ناحیهٔ خودشان پیروز سرور باشد به همین علت شگفتی جهان ناحیه‌های دیگر را دوست نمی‌دارند و خواهان سرکوبی ان هستند به جرات می توان گفت در تراوین هیچ دفاعی نیست که در مقابل هجوم همرها بتواند کاملاً مستحکم و هم چنین با تلفات کمتر از ۲۰۰۰ سرباز ایستادگی کند و این چنین بازی به پایان می‌رسد داستان اصلی بازی از این قرار است که ناتارها این کتیبه‌ها را از نیاکان ما ربوده هاند و رعب و وحشتی در دل انان انداخته‌اند و ما به بازی امده‌ایم تا بتوانیم این کتیبه را باز ستانده و ساختمانی را که زمانی ناتارها تخریب کرده بودند دوباره بنا کنیم

منابع

پیوند به بیرون