پیرغار: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
Mousamahmoudi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''پیرغار''' از جاهها دیدنی شهرستان فارسان در استان [[چهارمحال و بختیاری]] است.
'''پیرغار''' از جاهها دیدنی شهرستان فارسان در استان [[چهارمحال و بختیاری]] است.
سنگنوشته تاریخ مشروطه واقع در روستای [[ده چشمه]] به دستور [[سردار اسعد بختیاری]] حک گردید که با وجود تخریب بخشی از بدنه این سنگنوشته، اولین بار توسط [[محسن فارسانی]] شاعر، نویسنده و محقق فارسانی کاملاً خوانده شد. [[علی اکبر دهخدا]] نوشتن [[لغت نامه]] خود را از قلعهٔ سردار اسعد واقع در ده چشمه و [[جونقان]] همچنین [[قلعهْ دزک]] آغاز کرد.
سنگنوشته تاریخ مشروطه واقع در روستای [[ده چشمه]] به دستور [[سردار اسعد بختیاری]] حک گردید که با وجود تخریب بخشی از بدنه این سنگنوشته، اولین بار توسط [[محسن فارسانی]] شاعر، نویسنده و محقق فارسانی کاملاً خوانده شد. [[علی اکبر دهخدا]] نوشتن [[لغت نامه]] خود را از قلعهٔ سردار اسعد واقع در [[چليچه]] و [[جونقان]] همچنین [[قلعهْ دزک]] آغاز کرد.





نسخهٔ ‏۲۸ اوت ۲۰۰۷، ساعت ۱۶:۲۳

پیرغار از جاهها دیدنی شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختیاری است. سنگنوشته تاریخ مشروطه واقع در روستای ده چشمه به دستور سردار اسعد بختیاری حک گردید که با وجود تخریب بخشی از بدنه این سنگنوشته، اولین بار توسط محسن فارسانی شاعر، نویسنده و محقق فارسانی کاملاً خوانده شد. علی اکبر دهخدا نوشتن لغت نامه خود را از قلعهٔ سردار اسعد واقع در چليچه و جونقان همچنین قلعهْ دزک آغاز کرد.


منبع برای آگاهی بیشتر می توان به یادداشتها و خاطرات سردار ظفر بختیاری مراجعه نمود.