فریدون حافظی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''فریدون حافظی''' از نوازندگان [[موسیقی سنتی ایران]] است و [[ساز]] تخصصی او [[تار]] می‌باشد.
'''فریدون حافظی''' از نوازندگان [[موسیقی سنتی ایران]] است و [[ساز]] تخصصی او [[تار]] است. در 1300 در کرمانشاه یه دنیا آمد. از نوجوانی شیفته ی نواختن تار بود و چندان این شیفتگی را به پشتکار و جدیت آراسته بود که هنگامی که برای آزمون ورود به هنرستان موسیقی، نزد استادان این هنرستان تار نواخت، ستایش ایشان را برانگیخت و او را به رادیو معرفی کردند.


او ۵۰ سال پیشینه تدریس [[تار]] و [[سه‌تار]] دارد. گفته می شود خوش صدا ترین تار ساخته شده توسط استاد[[یحیی تارساز]] به رسم هدیه از سوی استاد[[موسی معروفی]] در اختیار ایشان قرار داده شده است.
او ۵۰ سال پیشینه تدریس [[تار]] و [[سه‌تار]] دارد. گفته می‌شود خوش صدا ترین تار ساخته شده توسط استاد [[یحیی تارساز]] به رسم هدیه از سوی استاد [[موسی معروفی]] در اختیار ایشان قرار داده شده است. او پس از [[مرتضا نی داوود]] و [[عبدالحسین شهنازی]] یکی از سه تک‌نوازی است که به رادیو راه یافت.


== منبع ==
== منبع ==

نسخهٔ ‏۳ ژوئن ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۵۶

فریدون حافظی از نوازندگان موسیقی سنتی ایران است و ساز تخصصی او تار است. در 1300 در کرمانشاه یه دنیا آمد. از نوجوانی شیفته ی نواختن تار بود و چندان این شیفتگی را به پشتکار و جدیت آراسته بود که هنگامی که برای آزمون ورود به هنرستان موسیقی، نزد استادان این هنرستان تار نواخت، ستایش ایشان را برانگیخت و او را به رادیو معرفی کردند.

او ۵۰ سال پیشینه تدریس تار و سه‌تار دارد. گفته می‌شود خوش صدا ترین تار ساخته شده توسط استاد یحیی تارساز به رسم هدیه از سوی استاد موسی معروفی در اختیار ایشان قرار داده شده است. او پس از مرتضا نی داوود و عبدالحسین شهنازی یکی از سه تک‌نوازی است که به رادیو راه یافت.

منبع

کانون موسیقی چنگ