حدود العالم: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: مرتب‌سازی رده‌ها؛ زیباسازی
خط ۱: خط ۱:
'''حدودالعالم'''، (نام کامل: حدود العالم من المشرق الی المغرب) از کتاب‌های منثور [[سده ۴ (قمری)|سده ۴]]ق([[۳۷۲ (قمری)|۳۷۲]]ق) است. حدودالعالم نخستین کتاب [[جغرافیا]] به [[زبان فارسی]] است. این کتاب به جغرافیای عمومی، به ویژه جغرافیای سرزمین‌های اسلامی است. نام مؤلف کتاب معلوم نیست اما برخی آن را به [[ایویوسف پیشاوری]] نسبت داده‌اند. اطلاعات این کتاب دقیق و نثر آن ساده و روان است.
'''حدودالعالم'''، (نام کامل: حدود العالم من المشرق الی المغرب) از کتاب‌های منثور [[سده ۴ (قمری)|سده ۴ق]]([[۳۷۲ (قمری)|۳۷۲ق]]) است. حدودالعالم نخستین کتاب [[جغرافیا]] به [[زبان فارسی]] است. این کتاب به جغرافیای عمومی، به ویژه جغرافیای سرزمین‌های اسلامی است. نام مؤلف کتاب معلوم نیست اما برخی آن را به [[ایویوسف پیشاوری]] نسبت داده‌اند. اطلاعات این کتاب دقیق و نثر آن ساده و روان است.




خط ۷: خط ۷:
{{کتاب-خرد}}
{{کتاب-خرد}}


[[رده:نسخه‌های خطی]]
[[رده:نثر مرسل فارسی]]
[[رده:کتاب‌های جغرافیایی]]
[[رده:کتاب‌های جغرافیایی]]
[[رده:نثر فارسی دوره تکوین]]
[[رده:نثر فارسی دوره تکوین]]
[[رده:نثر مرسل فارسی]]
[[رده:نسخه‌های خطی]]


[[cy:Hudud ul-'alam min al-mashriq ila al-maghrib]]
[[cy:Hudud ul-'alam min al-mashriq ila al-maghrib]]

نسخهٔ ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۶

حدودالعالم، (نام کامل: حدود العالم من المشرق الی المغرب) از کتاب‌های منثور سده ۴ق(۳۷۲ق) است. حدودالعالم نخستین کتاب جغرافیا به زبان فارسی است. این کتاب به جغرافیای عمومی، به ویژه جغرافیای سرزمین‌های اسلامی است. نام مؤلف کتاب معلوم نیست اما برخی آن را به ایویوسف پیشاوری نسبت داده‌اند. اطلاعات این کتاب دقیق و نثر آن ساده و روان است.


منابع