تاژک‌داران: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز تاژکدار را به تاژک‌دار منتقل کرد: عنوان بهتر
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''تاژکدار''' [[اندامگان]]ی است که داردی یک ساختار شلاق مانند به نام [[تاژک]] می‌باشد.برخی سلول‌ها در [[شاخه (زیست‌شناسی)|شاخه]] [[جانوران]] دارای تاژک می‌باشند که [[اسپرم]] یک نمونه از آن است. [[گیاهان گلدار]] تاژک نمی‌سازند اما برخی مانند [[کرف]]، [[خزه]]،[[جلبک سبز]]، برخی گیاهان بازدانه و دیگر گیاهان وابسته به آن، تاژک می‌سازند. همچنین اکثر [[قارچ|قارچ‌ها]] سلول‌هایی بودن تاژک تولید می‌کنند، اما قارچ‌ها نخستین مانند [[کیتریدیومیکوتا]] تاژک ایجاد می‌کنند. بسیاری از [[آغازیان]] سختاری را به خود می‌گیرند که تک‌سلولی تاژکدار نام دارد.
'''تاژک‌دار''' [[اندامگان]]ی است که داردی یک ساختار شلاق مانند به نام [[تاژک]] می‌باشد.برخی سلول‌ها در [[شاخه (زیست‌شناسی)|شاخه]] [[جانوران]] دارای تاژک می‌باشند که [[اسپرم]] یک نمونه از آن است. [[گیاهان گلدار]] تاژک نمی‌سازند اما برخی مانند [[کرف]]، [[خزه]]،[[جلبک سبز]]، برخی گیاهان بازدانه و دیگر گیاهان وابسته به آن، تاژک می‌سازند. همچنین اکثر [[قارچ|قارچ‌ها]] سلول‌هایی بودن تاژک تولید می‌کنند، اما قارچ‌ها نخستین مانند [[کیتریدیومیکوتا]] تاژک ایجاد می‌کنند. بسیاری از [[آغازیان]] سختاری را به خود می‌گیرند که تک‌سلولی تاژکدار نام دارد.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۵۷

تاژک‌دار اندامگانی است که داردی یک ساختار شلاق مانند به نام تاژک می‌باشد.برخی سلول‌ها در شاخه جانوران دارای تاژک می‌باشند که اسپرم یک نمونه از آن است. گیاهان گلدار تاژک نمی‌سازند اما برخی مانند کرف، خزه،جلبک سبز، برخی گیاهان بازدانه و دیگر گیاهان وابسته به آن، تاژک می‌سازند. همچنین اکثر قارچ‌ها سلول‌هایی بودن تاژک تولید می‌کنند، اما قارچ‌ها نخستین مانند کیتریدیومیکوتا تاژک ایجاد می‌کنند. بسیاری از آغازیان سختاری را به خود می‌گیرند که تک‌سلولی تاژکدار نام دارد.

منابع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Flagellate». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۲.