آمفی‌تئاتر: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: تصحیح جایگذاری کاما، شمارگان هزارگان
WikitanvirBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز r2.7.1) (ربات افزودن: ml:ആംഫി തിയെറ്റർ
خط ۴۶: خط ۴۶:
[[lt:Amfiteatras]]
[[lt:Amfiteatras]]
[[lv:Amfiteātris]]
[[lv:Amfiteātris]]
[[ml:ആംഫി തിയെറ്റർ]]
[[nl:Amfitheater]]
[[nl:Amfitheater]]
[[nn:Amfiteater]]
[[nn:Amfiteater]]

نسخهٔ ‏۲۶ دسامبر ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۳۹

کولوسئوم بزرگترین تماشاخانه ساخته‌شده در روم باستان

تماشاخانه مکانی است در فضای باز که برای اجرای نمایش و سرگرمی استفاده می‌شود. در زبان فارسی در یک معنی، تماشاخانه برابر آمفی‌تئاتر به کار می‌رود.[۱] این واژه همین طور برای جایی که در آن هنرپیشگان داستانی را به نمایش درآوردند یا تئاتر نیز به کار میرود. [۲] در کاربرد انگلیسی دو نوع ساختمان وجود دارد که برای آن‌ها واژه آمفی‌تئاتر به کار می‌رود، یک نوع آن آمفی‌تئاترهایی است که در روم باستان ساخته می‌شد که شناخته‌شده‌ترین آن‌ّها بنای کولوسئوم می‌باشد.

. امروزه طراحي تالار ها و سالنهاي كنفرانس صرف نظر از عواملي چون هنر، فرهنگ و ادبيات كهن كه تعالي بخش روح و متضمن گسترده تر شدن حيطه امن اجتماعي و رواني بشر مي باشند، فراتر رفته است . ايجاد يك اثر ضمن رعايت موارد فوق نيازمند دانش و علم مربوط به آن است . مفهوم دهكده جهاني، دستيابي به يك الگو يكپارچه و جلوگيري از هزينه هاي اضافي مي باشد . دنياي ارتباطات به معني لمس همه تجارب نيست.

گروه صنعتی رض کودر سال 1346 توســط آقـاي حسين رضايي به عنوان اولين توليد کننده صندلي هاي سالن هاي سينما، در ايران تاسيس شد . از آن زمان تا کنون، شرکت ما به يک کمپاني چند منظوره اي، با نزديک به 150 نفر کارمند و عوامل فروش و خدمات پس از فروش در سراسر ايران تبديل شده است . از سال 1346، فعاليت ما در ايران آغاز شد و از آن پس، در بازار تجهيزات سالن هاي نمايش، مراکز آموزشي و... فعال بوده ايم. افزايش فروش و سهم بازار پس از ورود به مبحث طراحي و اجراي دکوراسيون سالن ها، فراسوي همه پيش بيني ها بود .


www.rezco.ir www.rezcogroup.com http://www.rezcoiran.com/default.aspx

منابع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Amphitheatre». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۲ مارس ۲۰۱۱.‎