اعراف: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Senemmar (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
Elessar (بحث | مشارکت‌ها)
جز حذف فاصله مجازی اضافی
خط ۵: خط ۵:
'''نمای كلی'''
'''نمای كلی'''


'''اعراف''' مهم‌ترین شعر كتاب شعر آلن پو با نام ''Al Aaraaf, Tamerlane, and Minor Poems,'' است كه الهام گرفته از كشف یك ابرنواختر توسط [[تیكو برای]] است. این ستاره در سال 1572 رؤیت شد و حدود هفتده ماه رؤیت‌‌پذیر بود. آلن پو این ستاره را «اعراف» نامید كه در حقیقت مكانی است برای كسانی كه نه به طور مشخص خوب هستند و نه بد. و در آن‌جا می‌مانند تا خداوند آنان را ببخشد و وارد [[بهشت]] شوند؛ هم‌چنان كه در [[سوره]] هفتم [[قرآن]] تشریح شده است.
'''اعراف''' مهم‌ترین شعر كتاب شعر آلن پو با نام ''Al Aaraaf, Tamerlane, and Minor Poems,'' است كه الهام گرفته از كشف یك ابرنواختر توسط [[تیكو برای]] است. این ستاره در سال 1572 رؤیت شد و حدود هفتده ماه رؤیت‌پذیر بود. آلن پو این ستاره را «اعراف» نامید كه در حقیقت مكانی است برای كسانی كه نه به طور مشخص خوب هستند و نه بد. و در آن‌جا می‌مانند تا خداوند آنان را ببخشد و وارد [[بهشت]] شوند؛ هم‌چنان كه در [[سوره]] هفتم [[قرآن]] تشریح شده است.

نسخهٔ ‏۱۲ مهٔ ۲۰۰۷، ساعت ۲۱:۳۳

  • «اعراف» نام یكی از اشعار ادگار آلن پو، شاعر امریكایی است كه برای نخستین بار در سال 1829 منتشر شد. این شعر یكی از نخستین كارهای آلن پو است و به دلیل ارجاع‌های تاریخی‌اش مشهور است. این شعر بر مبنای داستانی از قرآن است كه درباره‌ی زندگی پس از مرگ در مكانی به نام «اعراف» است. در قرآن سوره‌ای به همین نام است كه هفتمین سوره‌ی این كتاب است و 206 آیه دارد.

نمای كلی

اعراف مهم‌ترین شعر كتاب شعر آلن پو با نام Al Aaraaf, Tamerlane, and Minor Poems, است كه الهام گرفته از كشف یك ابرنواختر توسط تیكو برای است. این ستاره در سال 1572 رؤیت شد و حدود هفتده ماه رؤیت‌پذیر بود. آلن پو این ستاره را «اعراف» نامید كه در حقیقت مكانی است برای كسانی كه نه به طور مشخص خوب هستند و نه بد. و در آن‌جا می‌مانند تا خداوند آنان را ببخشد و وارد بهشت شوند؛ هم‌چنان كه در سوره هفتم قرآن تشریح شده است.