لنفادنوپاتی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Tizhosh29 (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب: منبع حذف شده‌است.(AF)
حق تکثیر مشکوک
خط ۱: خط ۱:
{{حق تکثیر مشکوک}}
تورم غدد لنفاوي يكي از شايع ترين علايم بسياري از بيماري ها است. در اين بيماري يك غده واحد تعدادي از غدد و يا همه غدد ممكن است تحت تاثير قرار گيرند.غدد لنفي عموما در پاسخ به عفونت باكتريايي يا ويروسي متورم مي شوند. در صورتي كه غدد ناحيه گردن، زير بغل يا كشاله ران متورم شوند فرد با احتمال بيشتري متوجه اين تورم مي شود چرا كه اين غدد به سطح پوست نزديك مي باشند.
{{بدون منبع}}
تورم يك يا چند غده اغلب به خاطر عفونت باكتريايي موضعي است . براي مثال تورم غدد لنفي گردن اغلب و عمدتا به علت عفونت گلو ايجاد مي شود. در بيشتر موارد لنفادنوپاتي ناشي از عفونت، با از بين رفتن عفونت، اين تورم نيز فروكش مي كند. تورم غدد لنفي كه ناشي از عفونت باشد معمولا دردناك است. تورم تعداد زيادي و يا همه غدد لنفي ممكن است نتيجه انواعي از سرطان مثل سرطان پستان،لنفوما يا لوسمي باشد. عفونت با HIV و يا باكتري سل نيز مي تواند لنفاد نوپاتي دائم ايجاد كند. در صورت مشاهده علائم لنفاد نوپاتي بايد با پزشك مشورت نمود.
تورم غدد لنفاوی یکی از شایع ترین علایم بسیاری از بیماری ها است. در این بیماری یک غده واحد تعدادی از غدد و یا همه غدد ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.غدد لنفی عموما در پاسخ به عفونت باکتریایی یا ویروسی متورم می شوند. در صورتی که غدد ناحیه گردن، زیر بغل یا کشاله ران متورم شوند فرد با احتمال بیشتری متوجه این تورم می شود چرا که این غدد به سطح پوست نزدیک می باشند.
تورم یک یا چند غده اغلب به خاطر عفونت باکتریایی موضعی است . برای مثال تورم غدد لنفی گردن اغلب و عمدتا به علت عفونت گلو ایجاد می شود. در بیشتر موارد لنفادنوپاتی ناشی از عفونت، با از بین رفتن عفونت، این تورم نیز فروکش می کند. تورم غدد لنفی که ناشی از عفونت باشد معمولا دردناک است. تورم تعداد زیادی و یا همه غدد لنفی ممکن است نتیجه انواعی از سرطان مثل سرطان پستان،لنفوما یا لوسمی باشد. عفونت با HIV و یا باکتری سل نیز می تواند لنفاد نوپاتی دائم ایجاد کند. در صورت مشاهده علائم لنفاد نوپاتی باید با پزشک مشورت نمود.

نسخهٔ ‏۲۰ ژوئن ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۱۳

تورم غدد لنفاوی یکی از شایع ترین علایم بسیاری از بیماری ها است. در این بیماری یک غده واحد تعدادی از غدد و یا همه غدد ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.غدد لنفی عموما در پاسخ به عفونت باکتریایی یا ویروسی متورم می شوند. در صورتی که غدد ناحیه گردن، زیر بغل یا کشاله ران متورم شوند فرد با احتمال بیشتری متوجه این تورم می شود چرا که این غدد به سطح پوست نزدیک می باشند. تورم یک یا چند غده اغلب به خاطر عفونت باکتریایی موضعی است . برای مثال تورم غدد لنفی گردن اغلب و عمدتا به علت عفونت گلو ایجاد می شود. در بیشتر موارد لنفادنوپاتی ناشی از عفونت، با از بین رفتن عفونت، این تورم نیز فروکش می کند. تورم غدد لنفی که ناشی از عفونت باشد معمولا دردناک است. تورم تعداد زیادی و یا همه غدد لنفی ممکن است نتیجه انواعی از سرطان مثل سرطان پستان،لنفوما یا لوسمی باشد. عفونت با HIV و یا باکتری سل نیز می تواند لنفاد نوپاتی دائم ایجاد کند. در صورت مشاهده علائم لنفاد نوپاتی باید با پزشک مشورت نمود.