کاظمین: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۳۳°۲۲′۵۹″ شمالی ۴۴°۲۰′۲۴″ شرقی / ۳۳٫۳۸۳۰۶°شمالی ۴۴٫۳۴۰۰۰°شرقی / 33.38306; 44.34000
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
POSITION OCCUPIED (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خنثی‌سازی ویرایش 4503238 توسط POSITION OCCUPIED (بحث)
خط ۳۹: خط ۳۹:




کاظمین یا کاظمیه یکی از شهرهای مقدس شیعیان، در کشور عراق و در حومه بغداد واقع است و قبر امام هفتم شیعیان [[موسی کاظم]]و امام نهم شیعیان [[محمد تقی]] در آنجا قرار دارد.
کاظمین یا کاظمیه یکی از شهرهای مقدس شیعیان، در کشور عراق و در حومه بغداد واقع است و مرقد امام هفتم شیعیان [[امام موسی کاظم]](ع) و امام نهم شیعیان [[امام محمد تقی]] (ع) در آنجا قرار دارد.


اهالی این منطقه شیعه هستند و ارادت عجیبی به ابن دو امام همام دارند و به علت قرارگیری در منطقه ای که قومیت های مختلفی از مسیحی و اهل تسنن در آن فراوان هستند و همچنین قرارگیری در پایتخت عراق بیش از بقیه مردم عراق اهل مطالعه و روابط اجتماعی هستند و در اعتقادات مذهبی نیز قویتر از سایر شیعیان عراق می باشند. همچنین به علت زندگی در منطقه ای خوش آب و هوا و معتدل از لحاظ چهره و اندام نسبت به مردم کربلا و نجف نیز یک سر و گردن بالاتر هستند، ارادت عجیبی هم به امام رضا(ع) و مردم ایران دارند و بسیای از جوانان این منطقه به علت امتناع از اعزام به جنگ ایران و عراق ، توسط صدام و رژیم بعث به شهادت رسیدند.
مهمترین قسمت کاظمین قبر موسی کاظم و جواد می باشد که در بخش مرکزی کاظمین و ۱ کیلومتری رودخانه دجله قرار دارد.
مهمترین قسمت کاظمین حرم شریف امامین کاظمین (علیهما سلام) امی باشد که به مثابه نگینی بر شهر می باشد، حرم مطهر امام موسی کاظم (علیه السلام) و امام جواد(علیه السلام) در بخش مرکزی کاظمین و ۱ کیلومتری رودخانه دجله قرار دارد.





نسخهٔ ‏۱۷ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۰۶


کاظمین
مختصات:


کاظمین یا کاظمیه از شهرهای کشور عراق در حومه بغداد است و مرقد امام هفتم شیعیان به نام «موسی کاظم» در آن قرار دارد. و از نظر شیعیان مقدس است.


کاظمین یا کاظمیه یکی از شهرهای مقدس شیعیان، در کشور عراق و در حومه بغداد واقع است و مرقد امام هفتم شیعیان امام موسی کاظم(ع) و امام نهم شیعیان امام محمد تقی (ع) در آنجا قرار دارد.

اهالی این منطقه شیعه هستند و ارادت عجیبی به ابن دو امام همام دارند و به علت قرارگیری در منطقه ای که قومیت های مختلفی از مسیحی و اهل تسنن در آن فراوان هستند و همچنین قرارگیری در پایتخت عراق بیش از بقیه مردم عراق اهل مطالعه و روابط اجتماعی هستند و در اعتقادات مذهبی نیز قویتر از سایر شیعیان عراق می باشند. همچنین به علت زندگی در منطقه ای خوش آب و هوا و معتدل از لحاظ چهره و اندام نسبت به مردم کربلا و نجف نیز یک سر و گردن بالاتر هستند، ارادت عجیبی هم به امام رضا(ع) و مردم ایران دارند و بسیای از جوانان این منطقه به علت امتناع از اعزام به جنگ ایران و عراق ، توسط صدام و رژیم بعث به شهادت رسیدند. مهمترین قسمت کاظمین حرم شریف امامین کاظمین (علیهما سلام) امی باشد که به مثابه نگینی بر شهر می باشد، حرم مطهر امام موسی کاظم (علیه السلام) و امام جواد(علیه السلام) در بخش مرکزی کاظمین و ۱ کیلومتری رودخانه دجله قرار دارد.



پیوند به بیرون

معرفی شهر کاظمین به همراه نقشه کاظمین

آلبوم عکس کاظمین