دیسانتری: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Tanhabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: ویرایش جزئی
Ebrambot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: اصلاح ی/ک درون پیوندهای درون ویکی
خط ۱: خط ۱:
ديسانتری يعني “[[اسهال]] همراه با [[خون]] مشهود در مدفوع” شايعترين عامل بيماريزا به خصوص در همه گيريهاي اسهال خوني [[شیگلا]] است . به‌جـز شيگلا ديسانتري ۱Sd و سايـر شيـگلاهـا، اسهال‌خـوني بـه شـكل بـومي آن ممكن‌است به علت عوامل بيماري‌زاي ديگر از جمله [[كامپیلوباكترژژونی]] ۲، [[اشریشیاكلی]] مهاجم۳، سالمونلاها۴ و بـه نسبت كمتري [[اِنتاميبا هيستوليتيكا]] باشد.
ديسانتری يعني “[[اسهال]] همراه با [[خون]] مشهود در مدفوع” شايعترين عامل بيماريزا به خصوص در همه گيريهاي اسهال خوني [[شیگلا]] است . به‌جـز شيگلا ديسانتري ۱Sd و سايـر شيـگلاهـا، اسهال‌خـوني بـه شـكل بـومي آن ممكن‌است به علت عوامل بيماري‌زاي ديگر از جمله [[کامپیلوباکترژژونی]] ۲، [[اشریشیاکلی]] مهاجم۳، سالمونلاها۴ و بـه نسبت كمتري [[اِنتامیبا هیستولیتیکا]] باشد.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۷ اوت ۲۰۱۰، ساعت ۲۱:۴۳

ديسانتری يعني “اسهال همراه با خون مشهود در مدفوع” شايعترين عامل بيماريزا به خصوص در همه گيريهاي اسهال خوني شیگلا است . به‌جـز شيگلا ديسانتري ۱Sd و سايـر شيـگلاهـا، اسهال‌خـوني بـه شـكل بـومي آن ممكن‌است به علت عوامل بيماري‌زاي ديگر از جمله کامپیلوباکترژژونی ۲، اشریشیاکلی مهاجم۳، سالمونلاها۴ و بـه نسبت كمتري اِنتامیبا هیستولیتیکا باشد.

منابع

  • دورلند ، فرهنگ پزشكي