استخوان شرمگاهی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
صفحه‌ای جدید با 'استخوان شرمگاهی که به عربی استخوان عانه و به لاتین استخوان پوبیس نامیده می‌شود ی...' ایجاد کرد
 
Ebrambot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: ویرایش جزئی
خط ۱: خط ۱:
استخوان شرمگاهی که به عربی استخوان عانه و به لاتین استخوان پوبیس نامیده می‌شود یکی از سه قسمت [[استخوان لگن]] در دوران نوزادی است.[[Image:Skeletpelvis-pubis.jpg|thumb|left|استخوانهای لگن.<br />1. استخوان خاجی <br />2. ایلیوم<br />3. ایسکیوم<br />4. پوبیس<br />5. سیمفیزیس پوبیس <br />6. استابولوم<br />7. سوراخ ابتوراتور<br />8. دنبالچه<br />خط قرمز : خط انتهایی/محدوده لگن]]
استخوان شرمگاهی که به عربی استخوان عانه و به لاتین استخوان پوبیس نامیده می‌شود یکی از سه قسمت [[استخوان لگن]] در دوران نوزادی است.[[پرونده:Skeletpelvis-pubis.jpg|thumb|left|استخوانهای لگن.<br />1. استخوان خاجی <br />2. ایلیوم<br />3. ایسکیوم<br />4. پوبیس<br />5. سیمفیزیس پوبیس <br />6. استابولوم<br />7. سوراخ ابتوراتور<br />8. دنبالچه<br />خط قرمز : خط انتهایی/محدوده لگن]]


در افراد بالغ غضروف‌ها تبدیل به استخوان شده و لگن خاصره یکپارچه استخوانی می‌گردد.از مجموع دو نیم‌لگن و [[استخوان خاجی]] فضایی بوجود می‌آید که به آن [[لگن خاصره]] می‌گویند.
در افراد بالغ غضروف‌ها تبدیل به استخوان شده و لگن خاصره یکپارچه استخوانی می‌گردد.از مجموع دو نیم‌لگن و [[استخوان خاجی]] فضایی بوجود می‌آید که به آن [[لگن خاصره]] می‌گویند.

نسخهٔ ‏۵ ژوئن ۲۰۱۰، ساعت ۰۷:۲۹

استخوان شرمگاهی که به عربی استخوان عانه و به لاتین استخوان پوبیس نامیده می‌شود یکی از سه قسمت استخوان لگن در دوران نوزادی است.

استخوانهای لگن.
1. استخوان خاجی
2. ایلیوم
3. ایسکیوم
4. پوبیس
5. سیمفیزیس پوبیس
6. استابولوم
7. سوراخ ابتوراتور
8. دنبالچه
خط قرمز : خط انتهایی/محدوده لگن

در افراد بالغ غضروف‌ها تبدیل به استخوان شده و لگن خاصره یکپارچه استخوانی می‌گردد.از مجموع دو نیم‌لگن و استخوان خاجی فضایی بوجود می‌آید که به آن لگن خاصره می‌گویند.

جستارهای وابسته

استخوان لگن

منابع

گریآناتومی گری. تهران